Autor Wątek: Pomoc w zakupie i ocenie  (Przeczytany 5310 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Barył

  • Gość
Pomoc w zakupie i ocenie
« dnia: 2016-05-11 12:30 »
Witam wszystkich.
Rozglądam sie za FJR 1300. Niestety mój budżet jest ograniczony do max 14 tyś.
Mam prośbe czy mógłby ktoś wypowiedzieć sie na temat poniższych moto??
Mianowicie:
czy warto kupic moto z przebiegiem 115k mil czy to juz truposz.
Jaki koszt przeróbki na pełne siedzenie i co jest do zmiany.
Czy w tym przedziale cenowym w ogóle warto interesować sie FJR 1300 czy musze cos dołożyc.
Poniżej zamieszczam pare linków które przykuły moja uwage.
http://olx.pl/oferta/yamaha-fjr-1300-nowy-model-2007-r-abs-super-cena-bezwypadkowa-100-sprawna-CID5-IDeQfdT.html#0addbe3b66
http://olx.pl/oferta/yamaha-fjr-1300-prod-2003-r-dwa-oryginalne-kufry-sprowadzony-faktura-CID5-IDf3kDb.html#0addbe3b66
http://olx.pl/oferta/yamaha-fjr-1300-zadbana-fjr1300-st-1300-CID5-IDdUQFH.html#0addbe3b66
http://olx.pl/oferta/yamaha-fjr-yamaha-fjr-1300-turystyczny-klasyk-stan-tech-db-raty-zamiana-CID5-IDdXmMT.html#0addbe3b66
 

Barył

  • Gość
Odp: Pomoc w zakupie i ocenie
« Odpowiedź #1 dnia: 2016-05-11 12:49 »
Dzięki wielki.
Widze ze troche do roboty jest, wiec pewnie zdecyduje sie na gotowy juz. Ale te jednoosobowe kuszą cenami.
 

Offline Student

Odp: Pomoc w zakupie i ocenie
« Odpowiedź #2 dnia: 2016-05-11 12:58 »
 co do tych modeli to
ad. 1 Policyjna , moc ok. 100KM, reszta jak kolega wyżej opisał z kosztami + niespodzianki i malowanie czyli kolejne np. 1500-2500 chyba że zrobisz sam + kufry raczej drogie jak złoto ok. 1500zł-2000. + centralny ok. 1000zł. Nie warto.
ad. 2 brak osłony kolektorów, do wymiany lampa ok. 500-700zł. licznik w milach  można kupić inny z nowym przebiegiem ok. 300-600zł.
ad. 3 brak kufrów ok. 1500zł-2000, kraj pochodzenia Francja - 100 KM, przebieg x 2 lub 3 ? reszta do oceny speców z forum
ad. 4 kraj pochodzenia Francja - 100 KM, przebieg x 2 lub 3, wydech nie ORI dla mnie to ważny (-).

a może poczekaj , odłóż trochę ,  zobacz te :


http://otomoto.pl/oferta/yamaha-fjr-21tys-km-potwierdzony-przebieg-ID6ykvKf.html#268d5acf6a
http://otomoto.pl/oferta/yamaha-fjr-yamaha-fjr-1300-ID6y8YEz.html#268d5acf6a

brak kufrów.




Nie można być chujem i oczekiwać, że inni będą cię traktować z szacunkiem. To prawda stara jak świat, a do niektórych wciąż nie dociera… że na szacunek, tak samo jak na chleb, emeryturę i konto w banku, trzeba sobie zapracować.
 

Barył

  • Gość
Odp: Pomoc w zakupie i ocenie
« Odpowiedź #3 dnia: 2016-05-11 13:07 »
AD. 1 wiec mi sie to zbyt nie kalkuluje
AD. 2 dlaczego lampa do wymiany?? czy silnik z takim przebiegiem jest ok?? jeśli to ori przebieg.
AD.3 o co chodzi z tym 100 KM czy wersje z Francji mialy moc 100KM??
AD.4 Wydechy Tak duże a nie zauważyłem. Dla mnie też ori sa bardzo ważne
Dzięki za pomoc :)
 

Offline Student

Odp: Pomoc w zakupie i ocenie
« Odpowiedź #4 dnia: 2016-05-11 13:15 »
Ad. 2 UK ruch lewostronny, u nas są lampy asymetryczne. Dla mnie przebieg jest mało ważny, nie wierzę w 90% deklaracji, oglądałem rocznik 2013 z przebiegiem 55tys. po szlifie w "Szklarni", gdyby nie był z Francji czyli 100KM już by stał na podwórku nawet z wadami po niedokładnym poskładaniu. Czy 10-tys. to dużo, dla mnie NIE , tylko wtedy masz serwis dodatkowych elementów, czyli sprawdzanie uszczelniaczy, tarcz , wału, regulacja zaworów, świece itd. (kiedy to było wszystko serwisowane i czy było?) .
Ad. 3 Francja/Belgia ograniczała moc wszystkich moto do chyba 105KM. Od 1 Maja 2016r. Francja zniosła stare prawo związane z emisją , obecnie brak blokad. Przy FJR spadek mocy o ponad 30% , każdy musi sam ocenić czy to akceptuje czy nie.

Pamiętaj że w FJRce , za 200zł na serwis to tylko filtr i duperele starczy, przeważnie to 1-3tys na serwis.






Nie można być chujem i oczekiwać, że inni będą cię traktować z szacunkiem. To prawda stara jak świat, a do niektórych wciąż nie dociera… że na szacunek, tak samo jak na chleb, emeryturę i konto w banku, trzeba sobie zapracować.
 

Offline emil

Odp: Pomoc w zakupie i ocenie
« Odpowiedź #5 dnia: 2016-05-11 15:36 »
Pamiętaj że w FJRce , za 200zł na serwis to tylko filtr i duperele starczy, przeważnie to 1-3tys na serwis.

Co przez to rozumiesz? Zmiany opon/rozrządu/klocków/filtrów/płynów/regulacje naraz? Wtedy to i owszem.
 

Barył

  • Gość
Odp: Pomoc w zakupie i ocenie
« Odpowiedź #6 dnia: 2016-05-11 18:07 »
Na co zwrócić szczególna uwage przy oględzinach takich moto??
No chyba żę polecicie mi FJR jakiegoś znajomego  :nod:
 

Offline emil

Odp: Pomoc w zakupie i ocenie
« Odpowiedź #7 dnia: 2016-05-11 21:51 »
Z doswiadczenia powiem Ci - przydaloby sie wykrecic swiece, jak sa na elektrodzie biale kluchy to ciagnie olej. Kardan to kolejny drogi element, luzy, wycia to wydatek. Roczniki do 2005 potrafia cykac z powodu wycierania prowadnic zaworow, przy duzym ich zuzyciu ciagna olej - przyklad mojego ex-silnika. To z takich specyfikow, reszta jak w kazdym innym moto. Lampa przod ma swiecic w prawo do gory, angol (australia i japonia moze tez) ma odwrotnie, usa i kanada calkiem plasko.
 

Offline ksiądz

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1460
  • Thanked: 4 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: Fjr '08 V-strom 1000 ETZ 250 Jawa 50
Odp: Pomoc w zakupie i ocenie
« Odpowiedź #8 dnia: 2016-05-11 22:11 »
Co przez to rozumiesz? Zmiany opon/rozrządu/klocków/filtrów/płynów/regulacje naraz? Wtedy to i owszem.

Zgadzam się. Po zakupie wstawiłem do serwisu. Wymiana wszystkich płynów ustrojowych, filtrów, oleum w lagach + panewki, synchro, sprawdzenie zaworów, wymiana opon (bez opon) ok, 1500-1600