Jeśli ktoś z Was lubi bezpiecznie poexperymentować z mapami zapłonu FJR, to polecam to urządzenie.
Ja jeździłem z 3 różnymi mapami i za każdym razem po zmianie motocykl zachowywał się jednak inaczej, co dla mnie było akurat bardzo ciekawe.
Takie miałem wrażenia na tych mapach:
Po zakupie miałem wgraną mapę dostarczoną przez DynoJet i moto był bardzo agresywny. Wściekle reagował na każdy ruch manetką. Czasem aż za bardzo. Jednym słowem powiedziałbym "żyletka".
Poszperałem trochę w necie i znalazłem to:
http://www.fjr1300.info/misc/PC-III.htmlCzyli bardzo popularna w necie i szeroko dyskutowana "Smoothness Map" - przygotowana przez technika z firmy DynoJet - jej działanie porównałbym do... masełka
Zupełnie inna praca silnika w stosunku do poprzedniej mapy, bez szarpania przy przyspieszaniu z niskich obrotów, ogólnie bardzo przyjemna mapa do turystyki.
Wrzuciłem już tak dla zabawy Mapę 0 - czyli PCIII w żaden sposób nie zmienia pracy silnika. W tym ustawieniu (tak, jak PC nie było wcale), moja FJRka trochę szarpała, była lekko nerwowa. Nie była tak ostra jak na pierwszej mapie, ale brakowało jej takiej miękkości pracy, jaką dawała mapa Smoothness.
Zadziwiające jest to, jak to małe ustrojstwo wpływa na pracę motoru.
Instalacja jest dziecinnie prosta - po prostu rozlacza sie oryginalne kostki i w ich miejsce podlacza PCIII. Wszystko jest opisane (z fotami) tu:
http://www.fjrtech.com/getdbitem.cfm?item=10Jeśli ktoś lubi trochę grzebać i bawić się ze swoją FJR, to polecam.
Pozdro,
(poprzedni właściciel
)
rfk
PS. Dodam tylko, że w mojej ex-FJR był/jest filtr powietrza K&N. Pod europejski model, ten filtr powietrza i oryginalne wydechy DynoJet przygotował odpowiednią mapę.
Ja sam nigdy nie zmieniałem nic w mapach dedykowanych do tego modelu, bo... nie mam o tym zielonego pojęcia. Po prostu korzystałem z tego, co jest już gotowe i szeroko opisane.