Autor Wątek: Felga przod.  (Przeczytany 9101 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Emilka

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 289
  • Thanked: 3 times
  • MoTo: Fjr CRF450X, 2xBarton 125 cross, Eqad barton, Junak M10 63r. Vespa et4 125, Diabolini 250.
Odp: Felga przod.
« Odpowiedź #15 dnia: 2020-05-18 06:24 »
JureŁ - jeszcze nie, za wczesnie.
 

Offline Emilka

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 289
  • Thanked: 3 times
  • MoTo: Fjr CRF450X, 2xBarton 125 cross, Eqad barton, Junak M10 63r. Vespa et4 125, Diabolini 250.
Odp: Felga przod.
« Odpowiedź #16 dnia: 2020-05-18 06:53 »
Student, poproszę o namiar na ten zaklad.
 

Offline bart

Odp: Felga przod.
« Odpowiedź #17 dnia: 2020-05-18 11:11 »
Bart, wiesz moze kto ma takie ustrojstow?

Każdy mechanik powinien mieć. A na pewno mają w firmach które zajmują się obróbką metali. Postawisz motór na centrali, zakręcisz kołem i po sprawie.
 

Offline Emilka

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 289
  • Thanked: 3 times
  • MoTo: Fjr CRF450X, 2xBarton 125 cross, Eqad barton, Junak M10 63r. Vespa et4 125, Diabolini 250.
Odp: Felga przod.
« Odpowiedź #18 dnia: 2020-05-18 11:55 »
Wiem juz o co chodzi. Mam taki zegar manualny do ustawiania zaplonu. Dziękuję.
 

Offline Student

Odp: Felga przod.
« Odpowiedź #19 dnia: 2020-05-18 12:23 »

https://naprawamotocykla.pl/prostowanie-felg-motocyklowych/
WARSZAWA-BEMOWO
POŁCZYŃSKA 69
TEL: +48 22 665 85 42
GSM: +48 602 274 321
E-MAIL: wsmoto@onet.pl
Nie można być chujem i oczekiwać, że inni będą cię traktować z szacunkiem. To prawda stara jak świat, a do niektórych wciąż nie dociera… że na szacunek, tak samo jak na chleb, emeryturę i konto w banku, trzeba sobie zapracować.
 

Offline Emilka

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 289
  • Thanked: 3 times
  • MoTo: Fjr CRF450X, 2xBarton 125 cross, Eqad barton, Junak M10 63r. Vespa et4 125, Diabolini 250.
Odp: Felga przod.
« Odpowiedź #20 dnia: 2020-05-18 13:29 »
Pomiary czujnikiem od
Przod -0,04 do 0,27 pomierzone 3 krotnie.
Tyl od -0,06 do 0.09 mm pomierzone 3 krotnie.
Jaka jest tolerancja ?
 

Offline bart

Odp: Felga przod.
« Odpowiedź #21 dnia: 2020-05-18 14:00 »
Trzy dychy z przodu i półtorej z tyłu. Wątpię czy prostowanie cokolwiek poprawi o ile by się za to wzięli uczciwie.
Chłopaki mają świeże maszyny, niech ktoś sprawdzi.
To bicie osi koła tak? Czyli patrząc na koło z przodu "lewo-prawo"?
Promień sprawdzałaś?
Krzywa felga da się odczuć przy hamowaniu. Poza tym Twoja maszyna dostaje rezonansu przy bardzo wysokich obrotach, nie stawiałbym na to, że mrowienie pochodzi od kół.

Jeśli już faktycznie chcesz zacząć od kół, to sprawdź ich wyważenie.
 

Offline Emilka

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 289
  • Thanked: 3 times
  • MoTo: Fjr CRF450X, 2xBarton 125 cross, Eqad barton, Junak M10 63r. Vespa et4 125, Diabolini 250.
Odp: Felga przod.
« Odpowiedź #22 dnia: 2020-05-18 15:15 »
Tak, lewo-prawo.
Promienia nie sprawdzaliśmi, ramię czujnika nam ,,nie wchodzi". 
Mam rozumieć, że felgi do prostowania?
Przy hamowaniu powiadasz? - sprawdzimy.
U nas we wsi jedna maszyna do kół motocyklowych, trzeba by do wsi sąsiedniej jechać. A jak już jechać to i prostować. Miał ktoś z tym zakładem do czynienia http://www.moto-wings.pl/06_kontakt.html ?
Ten warszawski zakład chce same koła. Czas oczekiwania to około 7 dni.
 

Offline Student

Odp: Felga przod.
« Odpowiedź #23 dnia: 2020-05-18 15:32 »
Po zerknięciu na wyniki pomiarów podzielam zdanie Barta....to raczej nie felga.
FJR to nie F22, nie dajmy się zwariować z ta dokładnością.

A jeżeli to opona? ktoś to dokładnie sprawdził i wyważył?

Nie można być chujem i oczekiwać, że inni będą cię traktować z szacunkiem. To prawda stara jak świat, a do niektórych wciąż nie dociera… że na szacunek, tak samo jak na chleb, emeryturę i konto w banku, trzeba sobie zapracować.
 

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: Felga przod.
« Odpowiedź #24 dnia: 2020-05-18 20:06 »
Czujnika, ani lasera w oku niestety nie mam. Przyjąłem, że skoro opony świeżo były wymienione i wyważone a jednak bije, to winna może być któraś obręcz.
Może ktoś równie dobrze spierdzielił wyważenie? Trzeba by zacząć od przeważenia tych kół jeszcze raz, ale na wyważarce laserowej, takiej co robi pełną diagnostykę koła.
Pasja to nie wszystko.
 

Offline Emilka

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 289
  • Thanked: 3 times
  • MoTo: Fjr CRF450X, 2xBarton 125 cross, Eqad barton, Junak M10 63r. Vespa et4 125, Diabolini 250.
Odp: Felga przod.
« Odpowiedź #25 dnia: 2020-05-18 20:09 »
Podaj proszę adres gdzie to ogarną.
 

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: Felga przod.
« Odpowiedź #26 dnia: 2020-05-18 20:20 »
Mamy w robocie taką wyważarkę, ale nie mamy przystawki do kół motocyklowych. :(
Sam bym sobie wtedy ważył.
Pasja to nie wszystko.
 

Offline Student

Odp: Felga przod.
« Odpowiedź #27 dnia: 2020-05-18 20:23 »
Pawle....niejaki Fazaraza na YTubku pieprzył farmazony że jak ludzie mieli MRP 3 a może 4 to czuli mrowienie ze względu na poprzeczny bieżnik.
Po założeniu RP5 Gościu dostał olśnienia i juz mu nie mrowi. Osobiście uważam to za placebo i dorabianie gówna do dupy.
Masz większe doświadczenie w FJR więc dostrzegasz więcej detali, na razie nie wimy co to za  mrowienie poza teorią  Jerzego ....też mi ona się podoba...muszę u Mikołajowej włączyć tę opcję ;-)

A na poważnie;
kiedy mrowi,
w jakim zakresie obrotów,
przy jakiej prędkości
na setach czy na klamkach
a co z krzyżakiem i kardanem
a co z regulacją śrubami w silniku, może od niego idą drgania

Natomiast sprawdzenie koła na wyważanie będzie najszybsze i nie pochłonie budżetu.

Nie można być chujem i oczekiwać, że inni będą cię traktować z szacunkiem. To prawda stara jak świat, a do niektórych wciąż nie dociera… że na szacunek, tak samo jak na chleb, emeryturę i konto w banku, trzeba sobie zapracować.
 

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: Felga przod.
« Odpowiedź #28 dnia: 2020-05-18 20:30 »
Rafał, idzie ewidentnie od kół. Przekroczysz 130km/h i wibruje kierownica. Nie jest to żadne "mrowienie", tylko bicie. Im szybciej jedziesz, tym bardziej to czuć. Powyżej 180km/h już nie jechałem. Możesz nawet wcisnąć sprzęgło i rozłączyć napęd a drgania są nadal, więc na 100% nie z silnika.
Pasja to nie wszystko.
 

Offline Student

Odp: Felga przod.
« Odpowiedź #29 dnia: 2020-05-18 20:33 »
Pawle przepraszam że zapytam....i nie jest to Shima od luzów na tylnym wahaczu lub od łożyska główki ramy?

No to trzeba szukać koła na podmianę.

U mnie było bicie ok 80 km jak puściłem kierownicę, wyważałem, dwa razy u różnych gości felga była na prostowaniu...oczywiście nie wymagała tego.
Okazało sie że bieżnik w Bridgeston Batlax zrobiony zygzakiem wzdłóż opony powodował bicie kierownicy + zużycie opony...albo to a potem bieżnik :D

Pomogła wymiana na nowe RP GT4 od Ptysiora u gości od Ducati i dobre wyważenie, teraz mam spokój.

Ps. Emilka wogóle to skądy ty jesteś?
Nie można być chujem i oczekiwać, że inni będą cię traktować z szacunkiem. To prawda stara jak świat, a do niektórych wciąż nie dociera… że na szacunek, tak samo jak na chleb, emeryturę i konto w banku, trzeba sobie zapracować.