Autor Wątek: Kupię silnik FJR 1300 RP13 06-12.w dobrym stanie. Może ktoś coś wie???  (Przeczytany 4443 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kollo100

  • Czytacz
  • **
  • Wiadomości: 14
  • MoTo: FJR 1300 2011r
Witam potrzebuję silnik do FJR jak w opisie bo mój ma 2 bary ciśnienia na 4 cylindrze.
 

Offline wotu75

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1923
  • Thanked: 11 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300 Black Metallic X
A sprawdzałeś czy nie wina głowicy, wtedy naprawa byłaby opłacalna.
 

Offline kollo100

  • Czytacz
  • **
  • Wiadomości: 14
  • MoTo: FJR 1300 2011r
W poniedziałek wyciągam silnik i ściągę głowice i dam ją na sprawdzenie szczelności. Ale się na czytałem dużo że pękają tuleje w cylindrach choć to też mogę sprawdzić jak ściągnę głowice. U mnie nie dmucha olejem, ani płynem chłodniczym po prostu nie ma kompresji, i dźwięk jak by w wydech szło ciśnienie. Ale na zaś się orientuję w silniku. A możesz kogoś polecić na ewentualną regeneracje głowicy??
 

Offline deebee

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 3879
  • Thanked: 17 times
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • MoTo: GL 1800 2008, Burgman 125 2010, Jawa TS350 1990 Były: Jawa TS350, GSX750F, XJ900S, FJR1300
W poniedziałek wyciągam silnik i ściągę głowice i dam ją na sprawdzenie szczelności. Ale się na czytałem dużo że pękają tuleje w cylindrach choć to też mogę sprawdzić jak ściągnę głowice. U mnie nie dmucha olejem, ani płynem chłodniczym po prostu nie ma kompresji, i dźwięk jak by w wydech szło ciśnienie. Ale na zaś się orientuję w silniku. A możesz kogoś polecić na ewentualną regeneracje głowicy??
A nie masz podpartego zaworu wydechowego na tym garze po prostu?
Pozdrowki,
deebee
 

Offline kollo100

  • Czytacz
  • **
  • Wiadomości: 14
  • MoTo: FJR 1300 2011r
Regulowany był luz zaworowy, i nie pomogło. Na reszcie też jest lipa bo widzą że powinno być między 13,9 a 17,9 chodź wydaje mi się bardzo duże to ciśnienie. Stopień sprężania jest 1:10,8. A u mnie jest 1 gar 12, 2 gar 10,7 trzeci 10,5 i czwarty 2 bary. Może być tak że może nagar się zrobił po miała bardzo małe luzy na dwóch wydechowych bo 0,08 i 0,09.
 
 

Offline wotu75

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1923
  • Thanked: 11 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300 Black Metallic X
Stawiam na podpalony zawór jeżeli luzy były za małe, ale bez rozbierania to wróżenie z fusów :)
 

Offline vamos

A czy mierzyłeś ciśnienie sprężania zwłaszcza w tym ,,padniętym" cylindrze na mokro? Czyli po wstrzyknięciu małej dawki oleju? Jeżeli zawór jest wypalony, lub niedomknięty, to ciśnienie się nie zwiększy, albo zwiększy bardzo minimalnie. :hmmm
Jeśli chcesz rozśmieszyć Pana Boga opowiedz Mu o swoich planach.
 

Offline Gazownik

A czy mierzyłeś ciśnienie sprężania zwłaszcza w tym ,,padniętym" cylindrze na mokro? Czyli po wstrzyknięciu małej dawki oleju? Jeżeli zawór jest wypalony, lub niedomknięty, to ciśnienie się nie zwiększy, albo zwiększy bardzo minimalnie.
Dokładnie zrób test olejowy, nic to nie kosztuje. 
 

Offline kollo100

  • Czytacz
  • **
  • Wiadomości: 14
  • MoTo: FJR 1300 2011r
Już wszystko jasne zdjołem wczoraj głowice a tam wypalony zawór na tym cylindrze. Gniazda ok. Teraz mam problem gdzie dostać zawory wydechowe za rozsądne pieniądze bo serwis 350zł sztuka.
 

Offline wotu75

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1923
  • Thanked: 11 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300 Black Metallic X
Czasem lepiej poszukać całej głowicy u tych co rozbierają po służbach 
 

Offline vamos

Już wszystko jasne zdjołem wczoraj głowice a tam wypalony zawór na tym cylindrze. Gniazda ok. Teraz mam problem gdzie dostać zawory wydechowe za rozsądne pieniądze bo serwis 350zł sztuka.

Kup jeden nowy oryginalny, a resztę wyczyścić z nagaru podocierać, ustawić luzy na płytkach i musi hulać.
Jeśli chcesz rozśmieszyć Pana Boga opowiedz Mu o swoich planach.
 

Offline JureŁ

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 6821
  • Thanked: 12 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300 była srebrna, była czarna, jest brązowa.
Kup jeden nowy oryginalny, a resztę wyczyścić z nagaru podocierać, ustawić luzy na płytkach i musi hulać.

Ja by zrobił jak radzi Vamos.
The Wheels need to spin.
 

Offline wotu75

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1923
  • Thanked: 11 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300 Black Metallic X
Ja by zrobił jak radzi Vamos.

Pod warunkiem, że jest uszkodzony jeden, bo jak już kilka to kwota się robi spora.
 

Offline artbi

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1692
  • Thanked: 7 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300AS RP28 , WSK Bąk,Romet Pegaz,Motorynka
Można tez kupic uzywana głowice jak będzie trzeba wymienić kilka zaworów. Ale jak tylko jeden to rada Vamosa jest :thumb