Autor Wątek: castrol 75w140-DYFER  (Przeczytany 19307 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jacek

  • Gość
castrol 75w140-DYFER
« dnia: 2009-04-28 15:12 »
Takie "coś" wlałem w dyfer.
Jak ktoś się na tym zna, to dajcie znać, co Wy na to.
Znaczy, się nadaje, lub nie :)

http://sklep.powerteam.pl/olej-syntetyczny-castrol-75w140-p-67.html
 

Jacek

  • Gość
castrol 75w140-DYFER
« Odpowiedź #1 dnia: 2009-05-04 20:25 »
Hm, wyglada na to, że mamy na FORUM ekspertów w wielu dziedzinach, ale na olejach nikt się nie zna.
Szkoda.
Może mi się dyfer nie rozsypie :sad:
 

Darek

  • Gość
castrol 75w140-DYFER
« Odpowiedź #2 dnia: 2009-05-04 20:31 »
Na pewno mu ten olej nie zaszkodzi !
 

Jacek

  • Gość
castrol 75w140-DYFER
« Odpowiedź #3 dnia: 2009-05-04 20:33 »
Pewności nie mam, stąd pytanie.
 

kalina

  • Gość
castrol 75w140-DYFER
« Odpowiedź #4 dnia: 2009-05-04 20:55 »
GL5 jest kolejnym krokiem po GL4 (zalecany) Podobnie DOT3 i DOT4

Ale nie znam sie na tym więc nie zabieram głosu  8)
 

Jacek

  • Gość
castrol 75w140-DYFER
« Odpowiedź #5 dnia: 2009-05-04 21:15 »
Wszystkie dyfrowe oleje mają jednoliczbowe oznaczenia, a ten mój wynalazek ma dwuliczbową, nie kumam co ta 2ga ma oznaczać.
 

kalina

  • Gość
castrol 75w140-DYFER
« Odpowiedź #6 dnia: 2009-05-04 21:17 »
mniej wiesz dłużej żyjesz  :D  Wystarczy ze jest GL5  :wink:
 

Jacek

  • Gość
castrol 75w140-DYFER
« Odpowiedź #7 dnia: 2009-05-05 20:30 »
Z życiem, i wiedzą, to różnie bywa:)
GL5, to klasyfikacja jakościowa, a 75W140 to klasyfikacja lepkościowa.
 

Janek

  • Gość
castrol 75w140-DYFER
« Odpowiedź #8 dnia: 2009-05-06 13:46 »
Ale mi zabiliście klina z tym olejem przekładniowym... Ja też planowałem wymianę i myślałem, że naleję Mobila 80W90 takiego jak miałem poprzednio w Xj-cie. Ale teraz nie jestem juz taki pewny. Zacząłem wertować informacje i tak:
1. Yamaha zaleca olej 9079E-SH001-00 - FLR Drive Shaft Gear Oil. Problem jest taki, że ten olej jest trudny do kupienia (może przez oficjalnych dealerów Yamahy) ponadto drogi ~22$ za 0.5l, niestety na opakowaniu nie ma informacji nt. danych jakościowych, czy lepkościowych.
2. Do pozostałych modeli napędzanych wałem (oprócz V-Max 2008-) Yamaha zaleca olej Drive Shaft Gear Oil w cenie ~9$ za 1l  :shock:
Skąd taka różnica w cenie nie wiem, niektórzy z zagranicznych forów piszą nawet, że te dwa oleje "wyglądają" tak samo, chociaż ja powątpiewam w możliwości oceny oleju na "oko".
3. Niepotwierdzone dane wskazują, że ten rekomendowany olej to 80W-90 GL5. Czyli trzeba używać taki sam lub lepszy. Są jeszcze oleje klasy jakościowej GL6 ale ja bym nie przesadzał (tak samo, jak nie zawsze można używać płynu DOT5).
4. Następna sprawa to lepkość. O ile dolna wartość (80W) nie jest bardzo ważna bo oznacza parametry w niskich temperaturach, to 90 oznacza standardowe warunki pracy czyli 100 stopni C. Pytanie tylko czy 140 jest lepszy od 90? Będzie on miał większą lepkość przy wyższej temperaturze:

ale czy to lepiej to nie wiem. Podejrzewam, że przekładnia może się grzać bardziej. Ale czy to będzie duża różnica to trudno mi powiedzieć.

Reasumując: ja bym wybrał dobry syntetyczny olej klasy GL-5, 80W-90.

Przepraszam za przydługi wywód  :D

właśnie ja, daj znać jak ten olej Ci pracuje!
 

Jacek

  • Gość
castrol 75w140-DYFER
« Odpowiedź #9 dnia: 2009-05-06 17:32 »
Janek, twój wywód wyglada fachowo.
Możliwe, że większa lepkość przy wysokiej temperaturze, to mniejsza mozliwość przerwania filmu olejowego miedzy pracującymi częściami.
Może. A może odwrotnie.
Co do sprawowania się oleju, to wiesz, nic się w dyfsze złego nie dzieje.
A może dzieje, tylko powolutku.
W każdym razie zostaje przy tym oleju, i jakby kto pytał, to mam go jeszcze 800ml na kilka kolejnych wymian, wiec jakąś część mogę odsprzedać.
 

Janek

  • Gość
castrol 75w140-DYFER
« Odpowiedź #10 dnia: 2009-05-06 20:42 »
Czyli rozumiem, że nie wymieniałeś go jeszcze... chyba nie patrząc na datę pierwszego postu. Tak, czy inaczej warto skontrolować po jakimś czasie czy go nie ubywa. Ale ostatecznym testem będzie po np. 10kkm sprawdzenie czy nie ma zbyt wielu opiłków na korku spustowym (jeżeli jest magnetyczny ale tego nie wiem).
 

Jacek

  • Gość
castrol 75w140-DYFER
« Odpowiedź #11 dnia: 2009-05-07 18:35 »
Na tym oleju jest juz przejechane jakieś 3 tyś km.
W poście jest "wlałem" czas przeszły, znaczy.
 

buster

  • Gość
castrol 75w140-DYFER
« Odpowiedź #12 dnia: 2009-06-25 14:49 »
Wiem że stary post ale lepiej odgrzać niż pisać nowy.
Kolego nawet sam castrol zaleca do fjr Castrol EPX 80W-90
Na potwierdzenie podaje linka do strony castrola,
(wybierz marke i rocznik a pokaże ci wszystkie dostępne oleje do danego typu motocykla)

http://ew5.earlweb.com/search.php?site=8&sector=2
 

EdgeCrusher

  • Gość
castrol 75w140-DYFER
« Odpowiedź #13 dnia: 2009-06-25 15:42 »
Też tak przy okazji chciałem spytać co sądzicie o Molibdenowym oleju przekładniowym Motula. Wygląda generalnie jak zużyty olej :) ale mi magik do V-Maxa zalał taki i cóż...nie skarżyłem się :) Co dokładnie ten dodatek molibdenu daje?

Pozdrawiam
 

buster

  • Gość
castrol 75w140-DYFER
« Odpowiedź #14 dnia: 2009-06-25 17:01 »
Przeczytaj te Faq , fajnie opisane co to w ogóle jest i do czego służy ten molibden (to jest akurat dodatek firmy Molyslip)

Nie znam firmy "MolySlip", powinienem jej zaufać ?
Firma MolySlip Atlantic to firma z wieloletnim doświadczeniem. Jej produkty znane są na całym świecie. ?rodki smarne tej firmy chronią najbardziej strategiczne parki maszynowe wielu wielkich firm. W asortymencie firmy jest cała gama produktów takich jak: smary specjalistyczne, jak też i pasty. Większość produktów oparta o dwusiarczek molibdenu. W Polsce autoryzowanym przedstawicielem jest firma RATO, a cały asortyment dostępny jest na firmowym portalu < http://www.dlamechanika.com > zaś odbiorcami są kopalnie, huty, fabryki, czy też warsztaty. ?wiadczy to tylko pozytywnie o jakości produktów firmy MolySlip Atlantic !

Jeśli chodzi o MolySlip 2001E i 2001G - są szeroko stosowane przez warsztaty, firmy tuningowe. Niedużym zaskoczeniem dla nas jest również niedawno ujawiony fakt, że jest on stosowany w Formule 1.

MolySlip to stosowany na całym świecie produkt, za którym stoi firma z doświadczeniem, a więc można mu całkowicie zaufać.

Dlaczego potrzebuję dodatek do oleju ?
Zjawisko suchego startu występuje w chwili startu silnika gdy nie ma wystarczającej ilości oleju w punktach smarnych. Pompa silnika, po starcie dostarcza olej z opóźnieniem i do momentu uzyskania minimalnego ciśnienia następuje zjawisko szkodliwego tarcia które jest przyczyną przyśpieszonego zużycia mechanizmów. Można to ograniczyć umieszczając cienką warstwę molbdenu na metalowych powierzchniach trących. Cząsteczki dwusiarczku molibdenu mają zdolnosc przylegania do metalu i w czasie cyrkulacji w obiegu smarnym wnikają w powierzchnie wspópracujących części.

Do jakiego oleju moge stosowac preparat ?
Preparat można stosować preparat z każdym rodzajem oleju.

Czym różni się MolySlip 2001E od MolySlip 2001G ?
Oba produkty oparte są o dwusiarczek molibdenu. Różnią się strukturą oraz składnikami dodatkowymi tak, by dostosować się do środowiska pracy, w którym będą pracować.

Czy stosowanie preparatu jest bezpieczne ?
Stosowanie preparatu jest całkowicie bezpieczne i potwierdzone testami.

Czy MolySlip to modyfikator oleju ?
MolySlip nie jest moyfikatorem oleju. Nie zmienia on jego właściwości, przez co jest całkowicie bezpieczny. Na rynku dostępnych jest wiele modyfikatorów, które nie przynoszą pożądanych rezultatów, a momentami przynoszą efekt odwrotny, często niepożądany przez właściciela auta.

Jak szybko mogę spodziewać się efektów użycia preparatu ?
Efekty powinny być widoczne wkrótce po wlaniu preparatu, jednakże dla pełnego rozmieszczenia się preparatu w elementach potrzeba czasu, a więc pracy tych elementów . Efekt w pełni powinien być widoczny najpóźniej po przejechaniu kilkuset kilometrów.

Czym jest dwusiarczek molibdenu ?
Dwusiarczek molibdenu (MOS2) jest minerałem występującym w przyrodzie i wydobywanym w różnych częściach świata. Jest on wysoko udoskonalony i przetwarzany do wielkości 0,5 mikrona, dzięki czemu może zostać użyty jako środek smarny. Posiada on takie właściwości, że jest w stanie wytrzymać naciski rzędu 285 kg/mm2. Jego struktura chemiczna jest stała i ma bardzo niski współczynnik tarcia (0.05 do 0.09) w przypadku formy proszkowej, oraz wytrzymuje temperaturę ponad 1093 st.C. Wszystkie te właściwości przyczyniają się do tego, że zmniejsza on tarcie, temperaturę pracy oraz zużycie.

Dlaczego dodatek jest tak niezbędny przy suchym starcie ?
O suchym starcie silnika mówimy wtedy, gdy zostaje on odpalony po kilkunastogodzinnej przerwie w pracy. Podczas tego przestoju, olej zwykle ścieka z elementów silnika i zostaje umieszczony na nich chwilę po uruchomieniu silnika. Do tego momentu, zaraz po uruchomieniu silnika następuje szkodliwe tarcie, gdyż ochrona elementów jest zredukowana do momentu, gdy olej zostanie wpompowany z powrotem i nastąpi jego obieg. Właśnie w fazie po uruchomieniu silnika następuje jego największe zużycie. Można temu zapobiec stosując warstwę molibdenu.

Czy stosowanie preparatu zmniejsza zużycie paliwa ?
Niezależne testy potwierdzają zmniejszenie zużycia paliwa do 12%. Pojedyncze opinie pokazują nawet i większe oszczędności. Nie można zakładać tak wielkich oszczędności w każdym przypadku, jednakże z całą stanowczością możemy zagwarantować, dodatni stosunek zakupu kosztu do oszczędności w zużywaniu paliwa po jego zastosowaniu. Wiąże się to ze znacznie zmniejszonym tarciem, co za tym idzie elementy działają sprawniej i można przejechać więcej kilometrów na baku paliwa.

Jakie inne korzyści daje stsowanie prepratu ?
Podstawową korzyścią jest zmniejszone tarcie. W dalszej kolejności powoduje to zmniejszenie zużycia paliwa, obniżenie temperatury pracy elementów, wolniejsze ich zużywanie, zredukowana emisja szkodliwych substancji do atmosfery oraz zwiększona moc.

Czy mogę użyć preparatu w nowym aucie ?
MolySlip 2001E nie powinien być używany w nowym samochodzie, z przebiegiem mniejszym niż około 2000 km. Wiąże się to z faktem, że w fazie tej następuje docieranie elementów i nie wolno w tym czasie stosować dodatków.

Czy preparat powinien być używany w autach z dużym przebiegiem ?
Tak, powinien on dodatkowo wydłużyć żywotność auta, jednakże nie należy stosować preparatu jako lekarstwo na istniejące problemy. Preparat powinien być stosowany podczas całego cyklu życia auta.

Czy dostępne na rynku w wielu sklepach chemiczne dodatki można uznać jako dobre środki smarne ?
Z reguły nie. Większośc tych chemicznie wytworzonych produktów przedstawia się jako poprawiacze lepkości, wzmacniające, czy też oczyszczające (lub też pełniące inne funkcje), jednakże nie mają one właściwości osadzania się i ochrony elementów.

Czy preparat powinien być stosowany w skrzyniach biegów i przekładniach ?
Jak najbardziej tak. Wycisza on oraz usprawnia pracę wszelkich przekładni, tylnich mostów. Neleży pamiętać, że w tym przypadku należy użyć MolySlip 2001G. Uwaga: Nie należy stosować preparatu w automatycznych skrzyniach biegów.

Czy mogę użyć środek z olejem syntetycznym ?
Tak. Oleje syntetyczne zostały stworzone z myślą o dłuższej żywotności i mają bardzo wysoką odporność na temperaturę, mają czasami niższe siły ścinające. Dwusiarczek molibdenu ma siły ścinające w granicach 142 kg/mm2, a co za tym idzie, jest idealnym dodatkiem do oleju syntetycznego.

Czy warto używać preparatu jeśli wymieniam olej co 5000 km ?
Dwusiarczek molibdenu używa oleju jako nośnika do cyrkulacji i osadza się na powierzchniach w których jest wysokie ciśnienie oraz wysoka temperatura (a więc tarcie). Gdy już tylko preparat osadzi się na powierzchniach (po około 2 godzinach pracy silnika) - nawet w przypadku całkowitego wycieku oleju chroni on silnik nawet do kilku tysięcy kilometrów. Zalecamy jednak dodawać preparat co około 10000km, lub też gdy wymieniany jest olej.

Czy preparat pomoże w przypadku głośnej pracy tylnego mostu ? Tak, należy zastosować MolySlip 2001G. Należy jednak pamiętać, że w przypadku poważnych mechanicznych uszkodzeń, należy udać się do mechanika.

Czy preparat MolySlip pomoże uniknąć zacinania zaworów i popychaczy ?
Tak, chociaż nie jest to jego podstawowa funkcja. Regularne użycie 2001E i regularne wymiany oleju pozwolą uniknąć tego problemu.

Stosuję już inne chemiczne dodatki, takie jak np. teflonowe. Czy mogę użyć MolySlip ?
Tak, można użyć, jednakże dla uzyskania pełnego rezultatu najlepiej przed zastosowaniem wykonać czyszczenie wewnętrzne silnika.

Czy stosując preparat MolySlip mogę rzadziej wymieniać olej ?
Zalecamy dokonywać wymiany oleju zgodnie z zaleceniami producenta niezależnie, czy jest lub nie jest stosowany dodatek MolySlip, lub też inne.

Czy stracę gwarancję producenta samochodu, jeśli zastosuję preparat ?
Nie. Dodatek MolySlip korzysta z oleju tylko i wyłącznie jako nośnika by móc dostać się w miejsca, gdzie nastąpi utworzenie warstwy ochronnej. Dodatek Molyslip 2001E oraz 2001G nie zmieniają w żadnym stopniu właściwości zastosowanego oleju.

Dlaczego producenci olejów nie zawarli dodatku MolySlip w swoich produktach ?
Ich produkty są stworzone, wg. specyfikacji producentów aut. Zawarcie dwusiarczku molibdenu w ich produktach zwiększyłoby cenę i sprawiło iż ich produkty są mniej cenowo konkurencyjne. Są oni nastawieni na uwzględnianiu specyfikacji i spełnianiu założeń producentów, niż na ulepszaniu preparatu w celu zwiększenia wydajności oraz wydłużeniu żywotności.

Jaka jest różnica między dwusiarczkiem molibdenu a teflonem, w znaczeniu środka smarnego ?
Oba środki są bardzo śliskie. Dwusiarczek molibdenu, czy też sam molibden jest naturalnie występującym obojętnym mineralizacji który wytrzymuje obciążenie rzędu 281 kg/mm2, podczas gdy wytwarzany chemicznie teflon wytrzymuje nacisk rzędu 0,25 kg/mm2. Dwusiarczek molibdenu jest efektywny do temperatur rzędu ponad 1093 st.C. (punkt, w którym zaczyna topnieć), zaś teflon juz przy temperaturze 343 st.C. zaczyna wytwarzać szkodliwy gaz. Część tego gazu nieodwracalnie obejmie pierścienie. Dodatkowo cząsteczka teflonu jest niespójna i zwykle zbyt obszerna by utrzymać się w obiegu oleju. Teflon ma w zwyczaju ścinać się w wysokich temperaturach, stwarzając niebezpieczeństwo zapychania kanałów olejowych, lub też osadzania się na ich ściankach.

Jaka jest różnica, między dwusiarczkiem molibdenu a grafitem ?
Grafit, tak jak molibden jest minerałem wydobywczym. Jest on jednakże swojakim wypełniaczem i nie można porównywać stopnia jego osadzania się, jak w przypadku dwusiarczku molibdenu. Grafit jest minerałem o niskim tarciu - również jest cząsteczki mogą być relatywnie małe. Jednakże, nie jest on w stanie wytrzymać takich nacisków jakie potrafi znosić molibden, a zatem zużywa się szybciej i jego żywotność jest znacznie krótsza.

Dlaczego wielkość cząsteczki substancji smarującej jest tak ważna ?
Większe cząsteczki wydostaną się z obiegu i ostatecznie znajdą się w misce olejowej. Te, które zostaną w obiegu dodatkowo mogą zostać wyfiltrowane przez filtr oleju, a nawet go zatkac. Niektóre filtry oleju na rynku mają możliwość filtrowania cząsteczek do min. 5 mikronów. Cząsteczka preparatu MolySlip jest wielkości 0,5 mikrona, zatem jest to gwarancja tego, że nie zostanie w filtrze oleju i spełni swoją rolę.

Czy MolySlip nadaje sie do samochodów rajdowych ?
Tak!. Niezależne testy pokazały, że dodatek MolySlip 2001E redukuje wzrost temperatury pracy oleju oraz wody o 10% i więcej w zmożonej pracy silnika przy długim czasie pracy oraz wysokich obrotach. Również MolySilp dzięki swoim właściwościom przewyższa tradycyjne substancje smarujące, które w niskich ciśnieniach i wysokiej temperaturze tracą swoje właściwości. Własnie w testach na bardzo obciążonym silniku MolySlip 2001E pokazuje swoją olbrzymią przewagę.

Dlaczego mój olej wygląda na brudny po zastosowaniu preparatu ?
Kolor preparatu MolySlip jest ciemno szary/czarny. Gdy zostaje zmieszany z olejem, a więc pracuje razem z nim w obiegu, ten drugi również przybiera podobną barwę. Wymiana oleju następować powinna na podstawie przebiegu i zużycia, a nie koloru.

żródło :
http://www.molyslip.pl/faq/

a jeżeli faktycznie jest w motulu w takich proporcjach jakich powinien być to raczej nie zaszkodzi a może i pomoże  :D .