Autor Wątek: Dekielek lewy w dobrym stanie do fj1200  (Przeczytany 30362 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ducati996

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 6957
  • Thanked: 15 times
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • MoTo: FJ 1200'89 3CY, XL 600 RM-G'86, WSK 125'80
Odp: Dekielek lewy w dobrym stanie do fj1200
« Odpowiedź #30 dnia: 2012-05-02 08:32 »
Kliknij na fotke otworzy Ci się fotosik i stamtąd pobierz - klikaj pobierz wklej i takie tam ;) lepszych fotek nie mam...
 

Offline gienek

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1014
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • MoTo: FJ1200-88r. CZ350-82r. CZ175-88r WSK M06B3-85r.
Odp: Dekielek lewy w dobrym stanie do fj1200
« Odpowiedź #31 dnia: 2012-05-02 09:29 »
Byłbym chętny na taki "bajer" :drif:
O wielki Motórze!
Wznosimy Ci dzięki za membranowe gaźniki,
podwójne wałki rozrządu, za szklankowe zawory,  łańcuchy X-ringowe, za zębatki Sunstar  i świece irydowe. Amen!
 

Offline jalech

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJ 1200 3CV '88
Odp: Dekielek lewy w dobrym stanie do fj1200
« Odpowiedź #32 dnia: 2012-05-02 14:50 »
Ducati dzięki za wsparcie.... :( echhh
Foto jest cienkie ale będę próbował, na razie zakupiłem koło 17' i mam zamiar je zaadoptować.
Z kosztami gmoli tak jak mówiłem, materiał drogi, a czarnych to jakoś nie chcę...
Jak zrobię prototyp to na pewno wrzucę na forum fotki.
Gdyby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
 

Offline ducati996

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 6957
  • Thanked: 15 times
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • MoTo: FJ 1200'89 3CY, XL 600 RM-G'86, WSK 125'80
Odp: Dekielek lewy w dobrym stanie do fj1200
« Odpowiedź #33 dnia: 2012-05-02 20:58 »
Tylnie koło 17" dobra rzecz...może też kiedyś się zdecyduję... http://fj-fjr.com/index.php?topic=4875.0
 

Offline psychadelic

Odp: Dekielek lewy w dobrym stanie do fj1200
« Odpowiedź #34 dnia: 2012-05-02 21:27 »
Z tą nierdzewką nie róbcie jaj,zwykłą elektrodówką to można zrobić,byle prostownik albo inwertor,bo dużo elektrod ma określoną  biegunowość przyłączenia elektrody. Są normalnie dostępne elektrody do kwaski. Polecam Esaba,mi się nimi dobrze spawało.
 elektroda do kwaski kosztuje złotówkę,wystarczy na pospawanie jednego gmola :)
Jak będzie sugerowana cena może też bym się skusił. Kiedyś mam zamiar Balbinę odbudować...
 

mario991

  • Gość
Odp: Dekielek lewy w dobrym stanie do fj1200
« Odpowiedź #35 dnia: 2012-05-03 11:47 »
Punkt trzeci - nie wiem jaka jest ta rurka gruba.---------- Musi być konkretna bo maszyna trochę waży a tarcie przy ewentualnym szlifie będzie spore. Jednak bez przesady bo to nie czołg choć był Rudy 102 a to Fj 1200 ;) .
 

Offline jalech

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJ 1200 3CV '88
Odp: Dekielek lewy w dobrym stanie do fj1200
« Odpowiedź #36 dnia: 2012-05-04 22:37 »
Zdecydowałem, że rurki będą miały grubość 2 mm, lub, ale to jeszcze przemyślę górna (pozioma) będzie 1,5 mm a ta od sanek przyspawana do górnej 2 mm.
Dostałem fotki od Bigosa za które dziękuję na forum.
Gdyby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
 

Offline ducati996

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 6957
  • Thanked: 15 times
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • MoTo: FJ 1200'89 3CY, XL 600 RM-G'86, WSK 125'80
Odp: Dekielek lewy w dobrym stanie do fj1200
« Odpowiedź #37 dnia: 2012-05-05 09:09 »
Ej jak pamiętam to miały przynajmiej ze 3 mm albo i więcej - nie była to typowa rurka z normaliów...
 

Offline jalech

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJ 1200 3CV '88
Odp: Dekielek lewy w dobrym stanie do fj1200
« Odpowiedź #38 dnia: 2012-05-06 10:45 »
Heh, to cenna informacja i zmienia trochę moje przymiarki. sprawdzę dostępność tego materiału. Ducati, miałeś sen proroczy???
Jak pytałem o średnicę to nie puściłeś pary... Pogoda się trochę popsuła, z tylnym kołem pod górę, ale walczę. Okazało się że koło, które kupiłem od FZR1000 jest osadzone na osi fi 17mm (to możliwe?)i tak na wprost nie pasuje opis Dukati'go.
Gdyby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
 

Offline ducati996

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 6957
  • Thanked: 15 times
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • MoTo: FJ 1200'89 3CY, XL 600 RM-G'86, WSK 125'80
Odp: Dekielek lewy w dobrym stanie do fj1200
« Odpowiedź #39 dnia: 2012-05-06 19:11 »
E nie możliwe... przednie owszem,od 3LE miało ośkę 17 mm...od 2LA 15 mm a tylnie w latach 87-95 miały 20 mm...amen...
Co do grubości rury gmola pytałeś o wymiar-dla mnie wymiar to 2,54 mm a nie około np 2,5 mm...podałem około 3 mm albo i wiecej - bo nie znam dokładnego-nie mierzyłem,ale jeśli Ci to przeszkadza to wracam do opcji: " nie wiem "...
Co do przeróbki przodu - temat można ogarnąc stosując w 3 LE pewne łozyska ze skrzyni biegów od Alfa Romeo ( 11Q.6203.F474 ) ;) i wchodzą tak że nie trzeba zadnych przeróbek :D plus dystans oryginalny wewnętrzny od FJ.
Jalech - synu...patrz i ucz sie bo ja wiecznie zył nie bede,a jak piszę że na czymś zrobiłem doktorat to znaczy że poświęciłem temu jakiś kawałek (większy lub mniejszy) mojego zycia (podparte to było jakąś ilościa Cameli i Harnasia) i w temacie jestem nie do zagięcia (nie "raczej nie do zagięcia")...jak cos robisz by komus poradzić to pasuje być w temacie najlepszy,bo miejsce dla drugich jest na drzwiach damskiej toalety...samo życie.
« Ostatnia zmiana: 2012-05-06 19:22 wysłana przez ducati996 »
 

Offline jalech

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJ 1200 3CV '88
Odp: Dekielek lewy w dobrym stanie do fj1200
« Odpowiedź #40 dnia: 2012-05-06 20:19 »
Ech jak mówisz?? synu?? uśmiałem się  :icon_biggrin: jestem zaszczycony :nod:. Wiedzę masz naprawdę dużą i na pewno możesz nią swobodnie władać z korzyścią dla forumowiczów takich jak ja. Moto kupiłem niedawno i uczę się jego użytkowania, a że nie lubię siedzieć w domu przed tivikiem to czasem odkręcę jakąś śrubke, nawet kilka przykręciłem w to samo miejsce :).
foto łożysk z koła, które mam zamiar adoptować. Mają takie tulejki wprasowane zmniejszające średnice z 20 na 17mm. Kotwica zacisku także ma otwór 17mm. Na dodatek w mojej FJ jest założona tarcza wentylowana o średnicy 280 mm, a w kole które zakupiłem jest mniejsza 266 mm, nawiercana. Coś nie tak z tym kołem, ale dam rade.

 

a tak przy okazji pytanie o zębatkę małą, bo nie widziałem takich na aledrogo. Moja jest zalana w jakimś tworzywie lub twardej gumie,



a proponowane przez sprzedawców kompletów napędowych są całe metalowe.
Gmole cały czas na tapecie, myślę nad szybkim montażem i demontażem tego ustrojstwa.
Oczywiście rureczka ze ścianką 3 mm też są dostępne, ale już w sklepie :).

Co do "patrz i ucz się" heh :), powiem Ci , że im dłużej żyję, tym bardziej to rozumiem i stosuję, ale już nie mówię tego synom ( 30 i 28 lat ) bo się irytują, no chyba że przy Harnasiu czasem (Camele ostatnio były 25 lat temu).
Wielki szacun dla Twojej wiedzy i chęci pomagania innym.
Gdyby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
 

Offline ducati996

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 6957
  • Thanked: 15 times
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • MoTo: FJ 1200'89 3CY, XL 600 RM-G'86, WSK 125'80
Odp: Dekielek lewy w dobrym stanie do fj1200
« Odpowiedź #41 dnia: 2012-05-07 08:33 »
:)  Kurde coraz bardziej Cię lubię - a uwierz ,ze nie zdarza mi się to często :)
Co do łozysk - ktos robił rzeżbę - co w nie wpierdzielił to nie wiem ale tego tam ma nie być...
Dwa - tarcza nawiercana 266 mm jak najbardziej,jest to tarcza od FZR 600/1000 i "no problem",tez mam taka założoną (czyste lenistwo mając tarczę przyklejona do koła i kotwicę od FZR1000 nie chciało mi sie zmieniać na Efjotową) tylko musisz do niej załozyc kotwicę jedynie od FZR 1000 bo od FZR 600 wizualnie jest identyczna jednak jest inaczej offsetowana,zarówno i w osi jak i w mocowaniu zacisku - róznice sa niewielkie 3-4 mm ale nie do przejścia (no chyba ze rzeżba typu podkładki i kombinacje czego nie preferuję).
Kotwica z dziurą 17 mm ???????????????????? W tej kwestii póki co 1:0 dla Twojej kotwicy,bo nie mam pojęcia co miało takową...wszystkie jakie miałem w garści (a były do porównań od 4 modeli motocykli - FJ,FZR1000,FZR600,FZ750) miały otwór 20 mm :(...
Jak juz masz aparat w garści to obfotografuj szprychy koła - konkretnie napisy jakie na nich są (napis Made in Japan niekoniecznie ;) ) bo nie wiem co myśleć...
Co do zębatki przedniej - ta zębatka z fotki to nie jest zębatka z FJ...ktos toto załozył chyba dlatego bo pasowało...
Ja mam załozone JT Sprocket i tak wygląda :
 

Offline jalech

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJ 1200 3CV '88
Odp: Dekielek lewy w dobrym stanie do fj1200
« Odpowiedź #42 dnia: 2012-05-07 09:47 »
Witaj, cieszę się że dajemy radę :), ale do rzeczy...
Łożyska wyglądają na fabrycznie dostosowane, zwłaszcza że do kompletu jest ta kotwica z otworem 17 mm. Oś jest z otworem w środku (rurka). Faktycznie mam problem z umieszczeniem w odpowiednim miejscu zacisku, gdyż tak jak sugerujesz jest przesunięty o jakieś 4 mm, ale coś tam wykminię. Na razie koło idzie do lakiernika, będzie rancik leciutki i malowanko na czarny połysk. Wraca za jakiś tydzień, jak wróci to dam znać i wrzucę foto. Teraz masz fotkę napisów, oznaczenie R62 na drugiej szprysze, czyli to dedykowane do przeszczepów.
Na kole była zębatka Z=46.



Oraz foto całości z widoczną  ośką (rurka).



A jak już tak fotografuję to lecę do garażu i pstryknę jeszcze tarcze jaką mam obecnie, tę wentylowaną... Oto ona



I jeszcze foto kotwicy z osią. Kotwica ma znaczek Yamahy.



Co do zębatki zdawczej to myślę że moja jest zalana w gumie, która pełni funkcję takiego sprzęgła-tłumika szarpnięć. Nie widać tego na fotkach ale w ujęciu bocznym widoczna byłaby grubość tego gumowego krążka, która wynosi około 25 mm.
Czy wszyscy latają na zebatkach z=17 czy zakładają inne, zwłaszcza do kólek 17-calowych?
Gdyby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
 

Offline ducati996

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 6957
  • Thanked: 15 times
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • MoTo: FJ 1200'89 3CY, XL 600 RM-G'86, WSK 125'80
Odp: Dekielek lewy w dobrym stanie do fj1200
« Odpowiedź #43 dnia: 2012-05-07 12:38 »
Ok po kolei :)
1. Ośka na 100 % jest nie od FJ - może lepiej poszukaj na allegro oryginalnej bo FJ to opasła dama o filigranowaj wadze+kierowca+pasażer to jest masa masa... 20 mm wydaje mi się że powinna w tym miejscu być bo skośnodupe tak wyliczyli wytrzymałość,a to jest bezpieczeństwo...ta co masz jest od FZR 1000 przednia - ktoś gdzies przehandlował tylnią i założył z rzeżbą przednią bo miał...do tego druciarstwa jestem nastawiony na NIE.
2.Wszystkie kotwice były sygnowane Yamahą a ta co masz to prawdopodobnie jest od FZR400 - też mozna by było zmienić - albo rozwiercić na 20 mm jeśli po operacji zostanie po bokach minimum z 8-10 mm (całe fi około 38-40 mm)
3.Jeśli chcesz założyc zacisk od FJ to musisz precyzyjnie wypośrodkować zacisk na tarczy - robisz to podbieraniem kotwicy w mocowaniu na osi - od strony wahacza,ale nie możesz zejść poniżej 19 mm (wytrzymałość) a jak Ci braknie to zbierasz dystans między kotwicą i łożyskiem - od strony kotwicy dajesz obrabianą powierzchnię - bo od tej strony dopasuje się do aluminiowej kotwicy - wciśnie się w nią gdybys zrobił zbieranie nierównoległościennie...ale opcjował bym za zaciskiem od FZR czy to 600 czy 1000 czy od TDM850 (91-01).Koszta żadne ( około 50-60 zł z przesyłką ) a na tej tarczy "siądzie" lepiej - przelot tarczy w zacisku jest węższy (FJ tarcza ma 8 mm FZR 5mm ,przelot w FJ 12-13 mm Fzr - 9-10mm),kotwica z dystansem w osi ma mieć około 33mm +/- 0,5 mm.
4.Zębatka - ich weiss nicht... nie wiem co jak kto zakłada,ale ja mam 17-40 i jest ok,różnicy praktycznie zadnej (fi koła z oponą 170/60 - 17 - najrozsądniejszy rozmiar, zmniejszyło się o około 12 mm co daje około 4 cm na obwodzie opony :D ) różnica widoczna to taka ze 100km/h mam przy 3800 RPM na "5" a miałem przy około 3650 RPM zaś ze zalewaną w gumie zębatką przy FJ się nie spotkałem...
5.Osiowość łańcucha - zębatka tylnia musi być dokładnie tyle samo odstawiona od wahacza co oryginalna,tą co masz to jest od FZR 1000,u mnie przed rozebraniem było 16 mm,po swapie wyszło tyle samo - tą odległość regulujesz dystansem zabierak-wahacz oraz tulejką osadzenia łożyska zabieraka - zbierasz ją od strony łożyska KOŁA !!! około 1 mm - precyzyjnie równoległościennie bo ja dałem d*** i musiałem poprawiać,efekt był taki że zabierak z zębatką "tańczył" na boki około 2 mm.Oczywiście zębatkę tylnią przykręcasz podtoczeniem do środka - oryginał był podtoczeniem na zewnątrz)
6.Jeśli zastosujesz oponę 180/55 - 17 efekt będzie taki że przy załadowaniu kuframi+2 osoby wyrzeżbi Ci tylni błotnik po bokach - dziunek tak miał po swapie lecąc z Gabi na zlot do Młyńczysk,i niestety oponka 180 pójdzie do zmiany.
« Ostatnia zmiana: 2012-05-07 12:47 wysłana przez ducati996 »
 

dziunek69

  • Gość
Odp: Dekielek lewy w dobrym stanie do fj1200
« Odpowiedź #44 dnia: 2012-05-07 14:08 »
Post skasowany na prośbę autora.