Pomysł z FJR'ką jest wyłącznie mój, zdziwił kilka osób... Tak jak pisałem szukałem czegoś pokroju kawy z750, potem szukałem czegoś bardziej turystycznego (w rękę poszły gazety Motocykl, Świat motocykli). Zacząłem spoglądać na BMW ( bodajże F800 - nie GS, tylko ten z paskiem) ale przeglądając zagraniczne fora dowiedziałem się o paru wadach związanych z paskiem (koszt samego paska to ponad 1500 zł starcza niby na 40 000 ale potrafi pęknąć niespodziewanie)... do tego problem z piastą na tylnym kole (pasek chodzi nie równo):
A powyższy przypadek nie jest "jedyny"... no i z reguły BMW wiąże się już z większymi wydatkami (to fakt, nie stereotyp)
Potem zacząłem przeglądać jakieś litry, popatrzyłem na fazera ale jakoś do mnie nie przemawiał i tak wpadłem na pomysł może FJR ? Pogadałem ze znajomym instruktorem o niej, no i po za brakiem nieszczęśliwego 6 biegu - to nie mam zastrzeżeń.
@zoltar
Nie zaprzeczysz, że większość młodych motocyklistów wybiera sportowe sprzęty typu CBR, GSXR, Ninja itd zaś FJR i tego typu motocykle uważane są za "pojazdy dla starszych panów"... Porównywanie pojemności to nie wszystko ( tu przykład moja była 250), pomimo że FJR bujnie się do 100 w niecałe 3s to nie zamierzam jej wykorzystywać do tego - takie przyspieszenie jest ważne w momencie krytycznym ale gdyby chodziło mi tylko o prędkość celowałbym w szlifiery - jednak na nich nie przejadę wygodnie 300 km, a i rzeczy też sporo nie zabiorę...
A żeby nie było gołosłowności dorzucam dwa filmiki z jazdy HD - na pewno błędnie pokonywałem ronda (nie płynnie) ale to pierwszy raz na chopperach i zdawałem sobie sprawę z cięższym skręcaniem (są niskie, podnóżki szerokie a profil ronda jest zawsze odwrotny niż w typowych zakrętach)...