Autor Wątek: panewki  (Przeczytany 19837 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Artur1311

  • Gość
panewki
« dnia: 2013-04-14 18:28 »
Witam, niestety po zimowej wymianie  uszczelniaczy okazało się, że  z lag leje się olej  :( oczywiście zadzwoniłem do gościa który je wymieniał i powiedział, że w takim razie trzeba wymienić panewki w lagach ( podobno były zdarte ) i jakiś pierścień pod uszczelniacz. Czy może ktoś z szanownego grona posiada takie części ?, i czy te panewki mają mogą mieć wpływ na lanie się lag ? ( dziś zrobiłem Częstochowę, jakieś 400 km i po lagach normalnie leci olej  :( ) do tego stopnia, że szybę w kasku miałem tłustą  :icon_rolleyes:
 

irek1

  • Gość
Odp: panewki
« Odpowiedź #1 dnia: 2013-04-14 18:38 »
Jak są zużyte panewki to po postawieniu moto na centralną i uniesieniu przodu wydaje mi się że powinien być wyczuwalny luz,jeśli nie ma luzu to obstawiam na uszczelniacze
 

Artur1311

  • Gość
Odp: panewki
« Odpowiedź #2 dnia: 2013-04-14 18:53 »
Luzu nie wyczuwam, jednak podczas hamowania czuć delikatne drgania. Przez te drgania zimą zmieniłem klocki, oponę, łożyska koła, czyściłem tłoczki. I tak teraz się zastanawiam, czy nie jest to spowodowane luzem wewnętrznym w ladze ( przez te je..ne panewki ) POMOCY - sezon się zaczyna a tu dupa
 

Artur1311

  • Gość
Odp: panewki
« Odpowiedź #3 dnia: 2013-04-14 19:00 »
Może zna ktoś rozmiar tych panewek, jest na allegro firma, która takowe dorabia
 

irek1

  • Gość
Odp: panewki
« Odpowiedź #4 dnia: 2013-04-14 19:09 »
Drgania podczas hamowania to wina tarcz są skrzywione
 

Artur1311

  • Gość
Odp: panewki
« Odpowiedź #5 dnia: 2013-04-14 19:36 »
Nie jestem do końca pewien, czy akurat takie wibracje są spowodowane tarczami ( moje osobiste odczucie ) wiem, że zaraz znajdzie się ktoś kto napisze, że trzeba mierzyć i sprawdzać - i pewnie ma racje, ale na początek trzeba wyeliminować wyciek z lag a po ich naprawie zobaczymy czy objawy ustaną, czy nie. Cholercia a uszczelniacze od wiosny były już dwa razy wymieniane. I jak twierdzą mechanicy nie są na tyle porysowane, żeby się nie nadawały.
« Ostatnia zmiana: 2013-04-14 19:38 wysłana przez Artur1311 »
 

irek1

  • Gość
Odp: panewki
« Odpowiedź #6 dnia: 2013-04-14 19:57 »
Pytanie podstawowe czy moto posiadasz dłuższy czas i czy wcześniej miałeś drgania podczas hamowania
 

Offline jarczoq

Odp: panewki
« Odpowiedź #7 dnia: 2013-04-14 19:59 »
Oczywistym jest, że jak luz jest za duży, to uszczelnienie nie utrzyma. Co tłumaczy również drgania. Panewki polecam ori, a nie dorabiane, chyba, że będą jak ori, czyli na stalowym karkasie warstwa fosforobrązu, zwulkanizowana z wysokociśnieniowym tefłonem . Piszę to tak, by uświadomić trudność wykonania od której zależy jakość pracy i żywotność. Trzeba pamiętać, że teleskop, czym bardziej czuły - tym lepiej. To wszystko przy założeniu, że jest prosty. Alternatywą dla ori, której na razie nie potrafię zweryfikować, są panewki z Larsona. Wszystko w temacie.
Nie dyskutuj z durniem bo z boku nie widać różnicy !
 

Offline Fido

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 5621
  • Thanked: 9 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJ 1200 , ZAP 1200 , CBX 550F,Mini Bike
Odp: panewki
« Odpowiedź #8 dnia: 2013-04-14 20:02 »
Jeśli lagi nie mają luzu i po rozebraniu na panewkach będzie teflon to nie pchaj się w koszta.
Wymień uszczelniacze i olej a potem sprawdź bicie tarcz bo pewnie któraś minimalnie krzywa,stąd wibracje przy hamowaniu.

Oooo, jarczog był szybszy w odpowiedzi. :D
 

Offline BRAT

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1503
  • Thanked: 1 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • Adam 602 799 442
    • Status GG
  • MoTo: YAMAHA FJR 1300A 2003
Odp: panewki
« Odpowiedź #9 dnia: 2013-04-14 20:08 »
W tamtym roku powymieniałem panewki i uszczelniacze. Laga prawa troszkę się pociła, a panewki straciły teflon w minimalnym stopniu. Jeśli nic rozsądnego nie znajdziesz to chyba gdzieś to leży. Mogę porobić zdjęcia.
 

Artur1311

  • Gość
Odp: panewki
« Odpowiedź #10 dnia: 2013-04-14 20:48 »
FJR kupiłem na jesieni więc za wiele nie poszalałem, drgania były od samego początku, dlatego powymieniałem j/w. Fakt jest taki, że uszczelniacze zmieniłem dwa razy i nie dało to żadnego rezultatu. Co do tarcz to się jeszcze wstrzymam do chwili naprawienia lag.
 

Offline jalech

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1735
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJ 1200 3CV '88
Odp: panewki
« Odpowiedź #11 dnia: 2013-04-14 20:57 »
A ja bym zastrzelił gościa który robił, widział i nie zrobił jak trzeba. Chyba, że na to pozwoliłeś ;)
Gdyby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
 

Artur1311

  • Gość
Odp: panewki
« Odpowiedź #12 dnia: 2013-04-14 21:00 »
Dzisiaj po rozmowie telefonicznej  :becca stwierdził, że faktycznie były jakby stożkowate ?!?!? nie wiem, możliwe to ?
 

irek1

  • Gość
Odp: panewki
« Odpowiedź #13 dnia: 2013-04-14 21:02 »
Ja bym obstawał przy sprawdzeniu tarcz,a uszczelniacze jeśli kiepskiej firmy były stosowane to nie wytrzymają na naszych dziurach gdyż fjr jest bardzo ciężkim moto
 

Artur1311

  • Gość
Odp: panewki
« Odpowiedź #14 dnia: 2013-04-14 21:05 »
Gdyby były nawet Chińskie to nie powinny chyba (obydwa) rozlecieć się po przejechaniu 300 km gierkówką