Autor Wątek: silnik do fj 1100  (Przeczytany 6235 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MajsteR

  • Gość
silnik do fj 1100
« dnia: 2015-03-22 12:13 »
Poszukuję silnika do fj 1100, ewentualnie 1200 przed liftem.
 

Lis

  • Gość
Odp: silnik do fj 1100
« Odpowiedź #1 dnia: 2015-03-22 12:14 »
Szukaj silnika XJR...
 

MajsteR

  • Gość
Odp: silnik do fj 1100
« Odpowiedź #2 dnia: 2015-03-22 12:44 »
 Bardzo zżyłem się ze swoją fj. Okazuje się jednak, że obecny silnik nie nadaje się. Nie będę pisał o szczegółach ale fakty są takie i nie da się z tym dyskutować. Proszę  Cię o więcej informacji. Rozumiem, że jest to ten sam silnik. Czy raczej inny ale pasuje do ramy. Czy chodzi o xjr z konkretnego
rocznika?
Będę wdzięczny za informacje.
Pozdrawiam Janek.
 

Offline bart

Odp: silnik do fj 1100
« Odpowiedź #3 dnia: 2015-03-22 12:45 »
Prawnie, Lisu ma rację. Tylko że silnik z małpy będzie kosztował 1/3 silnika z XJRy.
 

Lis

  • Gość
Odp: silnik do fj 1100
« Odpowiedź #4 dnia: 2015-03-22 13:39 »
Jeśłi myślisz o przedłużeniu życia motocykla, o jego usprawnieniu i zrobieniu pod siebie, silnik XJR1200 jako najmłodszy egzemplarz silnika FJ1200 (poliftowego) będzie najlepszym rozwiązaniem.
Dasz za niego pewnie tyle co za całą FJ, ale masz zdrowe serducho i nie myśłisz o tym więcej. Będą problemy z przekładką, ale takie same jak pomiędzy poszczególnymi modelami FJ. Były tu wątki o takim czary mary...
Jeśli myślisz o oryginale, jak ja, to w grę wchodzi reanimacja własnego lub przeszczep silnika FJ1100. Odradzam tę opcję, bo nie widzę sensu przeszczepu 30. letniego silnika.
Jeśli masz problemy typu:
- wypadająca 2-ka,
- hałasujące łańcuchy,
- brak kompresji,
to proponuję moje zabiegi.
Czyli połowienie silnika (1-2 dni robocze - wkład własny).
Wymianę skrzyni na młodszą, po 1987 roku. Koszt około 150-200zł jak poszukasz.
Wymianę łańcuchów (wstępnego oraz rozrządu). Koszt ok. 700zł jak poszukasz.
Wymianę kpl. uszczelek - obowiązkowo. Koszt 300-350zł kilka lat temu. Teraz pewnie będą tańsze.
Jeśli masz brak kompresji, to sprawdziłbym czy to problem głowicy (czyt. zaworów - próba olejowa), czy pierścieni.
Tłoki z pierścieniami widziałem po 1000zł. Kompleksowy remont głowicy to również duże pieniądze.
Przy braku kompresji proponowałbym dobry ceramizer, może pomoże. W moim samochodzie pomogło, a w mojej FJ próby będą na wiosnę... ;)
Wychodzi, że bez wolnego czasu i 2-3 tys. zł dla metody gospodarczej się nie obędzie.


W tych pieniądzach kupisz silnik XJR = potencjalnie zdrowszy piec + mniej roboty.
 

Offline jarczoq

Odp: silnik do fj 1100
« Odpowiedź #5 dnia: 2015-03-22 22:29 »
Jedynie w obrębie głowicy będzie trochę zabawy, ale tak, czy inaczej silnik z XJR1200.
Nie dyskutuj z durniem bo z boku nie widać różnicy !
 

MajsteR

  • Gość
Odp: silnik do fj 1100
« Odpowiedź #6 dnia: 2015-03-31 18:26 »
Dzięki za porady, dam znać jak się sprawy potoczyły.