Autor Wątek: Pompę paliwa do FJ kupię, pilne  (Przeczytany 12684 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Eskimos

  • Gość
Odp: Pompę paliwa do FJ kupię, pilne
« Odpowiedź #15 dnia: 2015-02-27 17:02 »

Tylko że efekt z jazdy będzie taki jak na kastracie czyli zapomnij o wiaterku we włosach

Dlaczego?  FJ nie potrzebuje pompy paliwa do niczego. Wstawić trójnik na wężu i zasilić gaźniki w dwóch miejscach, między 1 a 2 i między 3 a 4 i nie będzie żadnych problemów.
 

Offline Kuba

  • Uzależniony
  • ****
  • Wiadomości: 567
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: 2x Yamaha 1200
Odp: Pompę paliwa do FJ kupię, pilne
« Odpowiedź #16 dnia: 2015-02-27 18:16 »
Teoria i praktyka.  Karson'owa FJ-ta miała jakieś problemy (jak pompa, wypożyczyła się do AT), Karson musiał pilnować m.in. żeby był prawie pełen bak. Zresztą może zaraz zabierze głos i powie jak było...
Nikdo není neomylný.
601 210 619
 

Eskimos

  • Gość
Odp: Pompę paliwa do FJ kupię, pilne
« Odpowiedź #17 dnia: 2015-02-27 18:38 »
Wszystkie 1100 i dwa pierwsze roczniki 1200 były zasilane opadowo i nie było z tym żadnych problemów.  Ale tak jak pisałem, zasilanie opadowe wymaga wejścia do gaźników w dwóch miejscach, a nie jak w przypadku pompy, w jednym i większej średnicy węża idącego od kranika (a może też innego kranika, tego nie wiem).

Tak czy siak, nigdy nie miałem problemu z niewydolnym zasilaniem gaźników, niezależnie od ilości paliwa w baku, ani od zapi*****ania :)
 

Offline Kuba

  • Uzależniony
  • ****
  • Wiadomości: 567
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: 2x Yamaha 1200
Odp: Pompę paliwa do FJ kupię, pilne
« Odpowiedź #18 dnia: 2015-02-27 21:40 »
Karson po kilku dniach wrócił do pierwotnego układu, więc nie bawił się z trójnikiem. Gdybym wybierał się kiedyś FJ, dookoła świata postaram się wziąć ze sobą trójnik i trochę przewodów do zasilania. :-) 
Ot, tak na wszelki wypadek.
Nikdo není neomylný.
601 210 619
 

Lis

  • Gość
Odp: Pompę paliwa do FJ kupię, pilne
« Odpowiedź #19 dnia: 2015-02-27 21:59 »
...a nie lepiej pompę? ;)
Do zasilania opadowego musi być spełniony warunek różnicy ciśnienia wysokości paliwa (w baku), które powinno być większe od oporów kranika, węży, filtra - układu połączeń zbiornik-gaźniki.
Dlatego pewnie Karson musiał pilnować górnych poziomów stanów wyższych paliwa ;) Dlatego ja miałem problemy z gasnącym silnikiem mając ponad 1/3 baku i papierowy filtr w układzie. Od kiedy go wywaliłem, wypalam paliwo do dna. Potrawię zatankować nawet 21 litrów ;) i nie ma żadnego problemu z zasilaniem.
 

Offline Kuba

  • Uzależniony
  • ****
  • Wiadomości: 567
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: 2x Yamaha 1200
Odp: Pompę paliwa do FJ kupię, pilne
« Odpowiedź #20 dnia: 2015-02-27 22:18 »
...a nie lepiej pompę?
Wielkość i masa pompy!
W dalekiej podróży obowiązuje minimalizacja, 30 cm przewodu i trójniki zajmą mniej miejsca, i mniej będą ważyć. I jeszcze ewentualnie jako uniwersalne pomogą w innych tarapatach niż zasilanie paliwem...
« Ostatnia zmiana: 2015-02-28 00:02 wysłana przez Kuba »
Nikdo není neomylný.
601 210 619
 

Eskimos

  • Gość
Odp: Pompę paliwa do FJ kupię, pilne
« Odpowiedź #21 dnia: 2015-02-27 22:58 »
Te, szydercy, to nie jest żadna rzeźba, tylko fabryczne rozwiązanie i tak to konstruktor FJuta obmyślił. Co więcej - działa :)
 

Karson

  • Gość
Odp: Pompę paliwa do FJ kupię, pilne
« Odpowiedź #22 dnia: 2015-02-27 23:41 »
Karson po kilku dniach wrócił do pierwotnego układu, więc nie bawił się z trójnikiem.

Potwierdzam, tak było.  :nod:

Dlatego pewnie Karson musiał pilnować górnych poziomów stanów wyższych paliwa ;)

Dokładnie tak, gdy w zbiorniku została 1\3 paliwa silnik przestawał ciągnąć. Historia powtórzyła się powyżej 1500 m.n.p.m. gdy  zbiornik był w połowie pełny, lub jak kto woli, w połowie pusty.  ;-) :D
 

Eskimos

  • Gość
Odp: Pompę paliwa do FJ kupię, pilne
« Odpowiedź #23 dnia: 2015-02-27 23:56 »
No i nic dziwnego, bo gaźniki od 88 w górę są przystosowane do zasilania pompą i zlikwidowanie jej wymaga pewnych zabiegów dodatkowych :) Mnie się rozchodzi tylko i wyłącznie o to, że do 88 roku _fabrycznie_ nie było pompy, zasilanie było opadowe i wszystko grało, niezależnie od ilosci paliwa w baku, nawet na 2500 m. n.p.m. :)
 

Karson

  • Gość
Odp: Pompę paliwa do FJ kupię, pilne
« Odpowiedź #24 dnia: 2015-02-28 00:41 »
Mnie się rozchodzi tylko i wyłącznie o to, że do 88 roku _fabrycznie_ nie było pompy, zasilanie było opadowe i wszystko grało, niezależnie od ilosci paliwa w baku, nawet na 2500 m. n.p.m. :)

No właśnie, nie mogło tak zostać ? Tak wiem, technika idzie do przodu, ble ble ble....... Na co dzień jeżdżę taką nowoczesną technologią, nazywa się "Solaris" i mam tego trypla powyżej uszu  :puke1
 

Offline ducati996

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 6958
  • Thanked: 15 times
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • MoTo: FJ 1200'89 3CY, XL 600 RM-G'86, WSK 125'80
Odp: Pompę paliwa do FJ kupię, pilne
« Odpowiedź #25 dnia: 2015-02-28 08:39 »
Tomek,pisz do Bigosa ,wiem że kupił fajną pompę zewnętrzną firmy Facet i założył do FJ-y - i cena nie urywa dupy ( jak mówił coś 30 funciaków) a wizualnie była nawet ładna.kolejny plus że Piotrek będzie w marcu/kwietniu w PL i by ja przywiózł i myśle że jadąc do Lublina by Ci ja podrzucił.
 

Offline psychadelic

Odp: Pompę paliwa do FJ kupię, pilne
« Odpowiedź #26 dnia: 2015-03-05 09:21 »
Miałem silnik z nowszego wetknięty, jak wąż jest idealnie poprowadzony ( nawinięty wokół gaźnika jak w starszych) to działa też na jednym niezależnie od obciążenia, prędkości i ilości paliwa. Lekko zasyfione gaźniki i już miała kaprysy. Więc wsadziłem dwa węże jak w starszych.
Wracając do tematu, dużo motocykli miało tą samą pompę co FJ.

http://allegro.pl/honda-cbr-600-f4-99-00r-pompa-paliwa-i5085959198.html

http://allegro.pl/honda-ntv650-ntv-650-deauville-pompa-paliwa-i5126691429.html

http://allegro.pl/yanaha-fzr-1000-95-pompa-paliwa-polecam-i5077004603.html
 

Offline Fido

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 5621
  • Thanked: 9 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJ 1200 , ZAP 1200 , CBX 550F,Mini Bike
Odp: Pompę paliwa do FJ kupię, pilne
« Odpowiedź #27 dnia: 2015-03-05 10:17 »
Dzięki za linki.
Chyba jednak poczekam na nową podróbkę.
 

Offline ducati996

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 6958
  • Thanked: 15 times
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • MoTo: FJ 1200'89 3CY, XL 600 RM-G'86, WSK 125'80
Odp: Pompę paliwa do FJ kupię, pilne
« Odpowiedź #28 dnia: 2015-03-05 21:18 »
No i nic dziwnego, bo gaźniki od 88 w górę są przystosowane do zasilania pompą i zlikwidowanie jej wymaga pewnych zabiegów dodatkowych :)

A tak jaśniej bitte...
 

Eskimos

  • Gość
Odp: Pompę paliwa do FJ kupię, pilne
« Odpowiedź #29 dnia: 2015-03-05 21:23 »
No do 88, czyli w modelach bez pompy, sa dwa krocce do podpiecia wezy paliwowych, po bokach, 1-2 i 3-4, a pozniej tylko jeden, na srodku, 2-3. Ja przelozylem ze starych gaznikow te krocce boczne, a na srodku zamiast krocca dalem przelot i nowsze gaziory bez problemu śmigały opadowo.