Autor Wątek: potrzebny silnik fjr 1300 rp13  (Przeczytany 19467 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zibix69

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR
potrzebny silnik fjr 1300 rp13
« dnia: 2014-09-26 19:42 »
 Mam duży problem od roku jestem posiadaczem fjr 2007r. kupiłem go po policji. Włożyłem w niego spora kasę(LAKIEROWANIE NOWE DODATKI LAMPA PRZEDNIA-robiłem dla siebie) WYGLĄDA JAK Z SALONU , z uwagi na brak czasu mało nim śmigałem kilkanaście dni temu w końcu sobie polatałem i Co !!! ZZonk !!!! silnik na ciepło słabo odpala sprężanie na drugim cylindrze żenada. SILNIK DO WYMIANY !!!! POMOCY MOŻE KTOŚ MA NAMIARY NA SILNIK RP13 pozdrawiam wszystkich forumowiczów będę WDZIĘCZNY ZA POMOC !!!
 

Offline Janekos

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1001
  • Thanked: 5 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • różni nas wiele, ale łaczy jedna pasja
    • Status GG
  • MoTo: VFR 1200X
Odp: potrzebny silnik fjr 1300 rp13
« Odpowiedź #1 dnia: 2014-09-26 21:32 »
Mam kumpla mechanika , który wspominał mi coś o piecu do FJR , jakby co , to dam Ci znać.

Offline zibix69

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR
Odp: potrzebny silnik fjr 1300 rp13
« Odpowiedź #2 dnia: 2014-09-26 22:00 »
spoko był bym wdzięczny narka ale symbol RP 13
 

Online bart

Odp: potrzebny silnik fjr 1300 rp13
« Odpowiedź #3 dnia: 2014-09-27 00:21 »
Słuchaj kolego, powiedz coś więcej o tym silniku. Kompresję rzetelnie ktoś zmierzył? Tzn. nie pali wcale, ciężko czy chodzi na 3? Ile ma najechane, milicja raczej licznika nie cofnęła przecież. Może masa na rozrusziku jest kiepska i palić nie chce? Długo już na tym forum spamuje, ale Ty jesteś pierwszy z wykończonym silnikiem w FJRce.
 

Offline Fliper

  • Czytacz
  • **
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: YAMAHA FJR 1300A
Odp: potrzebny silnik fjr 1300 rp13
« Odpowiedź #4 dnia: 2014-09-27 09:08 »
Niestety nie jest pierwszy bo ja miałem taką samą sytuację i raz że były popękane tuleje w cylindrach ( nie da się wymienić ) a dwa moto podlegało akcji serwisowej na wymianę przewodu uziemienia ( wada fabryczna ). Z tego co piszesz o swoim motocyklu to kolego najlepiej będzie oddać moto do autoryzowanego serwisu yamaha, bo pewnie też będziesz objęty akcją serwisową a przy okazji zostanie profesjonalnie postawiona diagnoza na temat silnika. Ja swój silnik kupiłem na ebay-u bo w Polsce nie było szans.
 

Online bart

Odp: potrzebny silnik fjr 1300 rp13
« Odpowiedź #5 dnia: 2014-09-27 09:23 »
Fliper, też masz milicyjną maszynę? Ja pierdziele, trzeba się postarać żeby tuleje popękały.
 

Lis

  • Gość
Odp: potrzebny silnik fjr 1300 rp13
« Odpowiedź #6 dnia: 2014-09-27 09:50 »
Albo nie serwisować...
 

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: potrzebny silnik fjr 1300 rp13
« Odpowiedź #7 dnia: 2014-09-27 10:21 »
Na forum to już bodajże trzeci przypadek. Kiedyś opisałem tenże  przypadek na czacie. Wtedy to usłyszałem o tej przypadłości silników fir, od pewnego mechanika, ale (jako zazafascynowany użytkownik fjr) wyśmiałem gościa. Podobnie mój wpis skomentowali koledzy z forum. Co prawda (biorąc pod uwagę ile jest fjr na forum) usterka występuje niezwykle rzadko, ale jeżeli wystąpi, to niestety mamy zejście śmiertelne pieca.
"Pewien" mechanik miał rację :(
Pasja to nie wszystko.
 

Online bart

Odp: potrzebny silnik fjr 1300 rp13
« Odpowiedź #8 dnia: 2014-09-27 10:29 »
Albo nie serwisować...

Jeżeli kupujesz maszynę po milicji bądź z firmy np. po leasingową, to na 100% była serwisowana Jarku. Owszem, mogła nie być szanowana, ale na pewno nikt nie oszczędzał na serwisie.

Gyver, wadą są pękające tuleje?
 

Lis

  • Gość
Odp: potrzebny silnik fjr 1300 rp13
« Odpowiedź #9 dnia: 2014-09-27 10:36 »
Skąd ta pewność? To, że był oddawany do serwisu, nie znaczy, że był serwisowany... Poza tym, czy ktoś nie oszczędzał na olejach, płytach? - nie wiadomo. Ponieważ to marginalny problem FJR, stawiałbym na tzw. czynnik ludzki ;)
 

Offline zibix69

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR
Odp: potrzebny silnik fjr 1300 rp13
« Odpowiedź #10 dnia: 2014-09-27 12:09 »
Witam ponownie
 oto objawy mojego moto. Odpalanie na zimno bez większych problemów, za to na ciepło już nie zawsze i z problemami (trzeba dłużej kręcić)
Jazda uciążliwa na wolnych obrotach silnik nie ma mocy, wchodząc w zakręt 90 stopni na krzyżówce na drugim biegu trzeba wychodzić na półsprzęgle z wyższymi obrotami.Od 3 tyś. obrotów jest całkiem nieżle ,dwie paki śmiga. Na wolnych obrotach silnik co jakiś czas  zakuleje na sekunde ,spalanie w normie 6-6,5l.Sprawdziłem sprężanie na garach
jakimś tanim chinolem do którego wytoczyłem przejsciówkę aby pasował ale obraz jest szokujący.
serwisówka podaje 13,9-17,9 u mnie 1 gar-7   2 gar-3    3 gar-9,5    4 gar-12 !!!!!
Wygląd świec ok poza drugim garem czarna. do tego po każdym postoju ładna plama oleju z odmy filtra.
kumpel z Leszna miał te same objawy niestety popękany cylinder.
Przypuszczalna przyczyna moto nie rozgrzewane i od razu w palnik !!
dziś robię foty to zamieszczę albo sprzedaje albo nowy silnik
pozdrawiam dbajcie o Swoje motocykle
 pozdrawiam zibi
 

Online bart

Odp: potrzebny silnik fjr 1300 rp13
« Odpowiedź #11 dnia: 2014-09-27 14:03 »
Kurde, faktycznie kompresja tragiczna. Powodzenia w wymianie silnika.
 

Offline Fliper

  • Czytacz
  • **
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: YAMAHA FJR 1300A
Odp: potrzebny silnik fjr 1300 rp13
« Odpowiedź #12 dnia: 2014-09-28 22:40 »
Dokładnie takie same objawy miałem w swojej. Słaby, olej w filtrze powietrza w dużych ilościach no i problemy z odpalaniem na ciepłym silniku tyle tylko że u mnie była jeszcze wadliwa wiązka elektryczna ale to zostało wymienione w ramach akcji serwisowej za darmo. Silnik udało się zdobyć i teraz śmiga :) Wcześniej kolego pisałeś, że włożyłeś kupę kasy w ten moto ( ja zresztą też) więc może jednak warto poszukać innego silnika. Szkoda kasy utopionej w moto ( ja wyszedłem z takiego założenia i teraz jest ok poza tym że sezon dobiega końca:P) To że pękają tuleje to jest winna traktowania motorku. Mój był totalnie przegrzany bo wszystkie cylindry były fioletowe ale trzymam stary silnik bo reszta jest ok i kiedyś może się coś przydać.
 

Online bart

Odp: potrzebny silnik fjr 1300 rp13
« Odpowiedź #13 dnia: 2014-09-28 23:52 »
To że pękają tuleje to jest winna traktowania motorku. Mój był totalnie przegrzany bo wszystkie cylindry były fioletowe...

Tak myślałem. Milicja podczas np. pomiarów prędkości nie gasi silników albo podczas prac przy wypadku. Widziałem kiedyś w niemcowni, w nocy stały motocykle milicyjne z wyciągniętymi kogutami i światłami awaryjnymi. Wówczas o przegrzanie nie trudno. Do tego jeśli maszyna pochodzi z Francji dochodzi jejch klimat.
 

Offline zibix69

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR
Odp: potrzebny silnik fjr 1300 rp13
« Odpowiedź #14 dnia: 2014-09-29 20:03 »
Oto moja maszyna szkoda że ten silnik