Autor Wątek: Witam serdecznie!  (Przeczytany 11094 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dude

  • Gość
Witam serdecznie!
« dnia: 2012-07-03 10:59 »
Witam.
Mam na imię Marek, mieszkam w Warszawie. Do tej pory jeździłem CBF600SA, ale chciałbym zakupić motocykl dla 2 osób, bo zazwyczaj jeżdżę z żonką:) Rozważałem różne motocykle i teraz skupiam się na 2 modelach FJR1300 i bmw R1200RT od 2008 r (zakup w leasingu pewnie i dlatego min 2008 -2007 rok). Nie bardzo wiem, który wybrać, bo każdy zachwala swoje. Skupiam się głównie na wadach:) Mam nadzieję, że znajdę tu odpowiedzi.
Pozdrawiam!
 

Offline jarema

Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #1 dnia: 2012-07-03 11:02 »
Witam!
 

Online gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #2 dnia: 2012-07-03 12:24 »
Witam.
Jak kupisz BMW to będziesz miał wydatki :D. Kupuj FJR.
Pasja to nie wszystko.
 

Gość

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #3 dnia: 2012-07-03 14:01 »
Witam :)
Rozumiem że na forum BMW tez się zapisałeś? :)

Jak kupisz BMW to będziesz miał wydatki :D.

A "tubylcom" nie należy ufać w pewnych kwestiach ;)
 

Robert_K

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #4 dnia: 2012-07-03 15:08 »
Ja nie mam ani FJR ani BMW ale Ci powiem, że FJR jest dużo lepsza :D Bierz FJR! ;)

Witaj na forum ;)
 

Dude

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #5 dnia: 2012-07-03 15:26 »
Tak na forum BMW też jestem, ale tam panują lata 90-te. Jakoś nie ma uwag do roczników >2005, są drogie i mało kto tym jeździ... Na teraz BMW odpada, bo leasing dają od sprzetów min. 2008 r. Szukam zadbanego sprzęta od 1 właściciela z polskiego salonu (jest taki na allegro za 42 kzł - drogawo). Na trasie z Mazur spotkałem w niedzielę 2 gości jednego na kawie 1000SX a drugiego na FJR 2006. Pogadaliśmy, posiedziałem na FJR itd. Kierowca FJR był tak wysoki jak ja 190 i nie narzekał, oprócz temperatury 35 stopni:) a był w tekstylu, bo lało wcześniej...
« Ostatnia zmiana: 2012-07-03 15:28 wysłana przez Dude »
 

Offline Dzidu

Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #6 dnia: 2012-07-03 15:40 »
Witaj
 

Offline gienek

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1014
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • MoTo: FJ1200-88r. CZ350-82r. CZ175-88r WSK M06B3-85r.
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #7 dnia: 2012-07-03 17:01 »
Cześć.
O wielki Motórze!
Wznosimy Ci dzięki za membranowe gaźniki,
podwójne wałki rozrządu, za szklankowe zawory,  łańcuchy X-ringowe, za zębatki Sunstar  i świece irydowe. Amen!
 

Offline kamilos

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 2409
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: Yamaha FJ 1200 3CY 1990, Pannonia , jawa, wsk
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #8 dnia: 2012-07-03 17:13 »
Witaj
"Nie polemizuj nigdy z idiotą! Najpierw ściągnie Cię na swój poziom, a później zniszczy doświadczeniem"

Kamil
 

arturszczecin

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #9 dnia: 2012-07-03 17:22 »
Post skasowany na prośbę autora
 

mario991

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #10 dnia: 2012-07-03 19:27 »
Witam.
 

Lis

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #11 dnia: 2012-07-03 19:52 »
Hey Dude! ;)
 

Offline Fido

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 5619
  • Thanked: 9 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJ 1200 , ZAP 1200 , CBX 550F,Mini Bike
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #12 dnia: 2012-07-03 20:53 »
Witaj.
Bierz FJR
 

Samson

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #13 dnia: 2012-07-03 23:07 »
witam, jak dla mnie nie ma dylematu  :icon_biggrin: Fujara jest the best :D
 

Offline jarczoq

Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #14 dnia: 2012-07-03 23:33 »
Witaj.
Czy mógłbyś napisać na jakiej podstawie wytypowałeś właśnie te modele ? Moje osobiste zdanie jest takie, że decydujesz po kilku jazdach. Jeśli masz już jakieś doświadczenie, to powinieneś zaufać własnym odczuciom (no chyba, że kupujesz moto komuś w prezencie). Co do solidności, to nie znam przypadku, żeby rozleciał się kardan u Yamahy. Alternatywą dla forum, jest osoba, która miała taki sprzęt i go zmieniła - która ma kalę porównawczą.
Nie dyskutuj z durniem bo z boku nie widać różnicy !
 

Eskimos

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #15 dnia: 2012-07-04 01:02 »
Co do solidności, to nie znam przypadku, żeby rozleciał się kardan u Yamahy.

Ja znam - ukręcony atak w dużym Diversionie. Na wzmiankę o spawaniu wszyscy pukali się w głowę, ale pospawalim i tak i działało (i na gumę dawało ;) ).
 

Dude

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #16 dnia: 2012-07-04 16:22 »
Jestem początkujący i dlatego wszyscy zakładali, że nie dam rady, że trzeba zacząć najlepiej od 125-tki i jeszcze samemu ją złożyć w garażu. Wtedy dopiero można myśleć o dużych maszynach... Jeździłem wszystkim co się dało wynająć od dilera w Warszawie. Od Fazera 6-8, bandity duży i mały, HD od sportstera do fat boy'a, honda 600, bmw od r800, st800, r1200rt. Kupiłem CBF600SA na pierwsze moto. Motocykl fajny, ale nie dla 2 osób z czego jedna ma 191 cm wzrostu i 90 kg wagi. W trasie np. do Gdyni złapaliśmy autostradę, upał i wiatrzycho, szkoda gadać. Czasami jechałem prostu w złożeniu:) aby pokonać wiatr boczny:) Siedzisko to deska, drętwiało mi to i tamto, na prostatę do niczego:( Motocykl slaby jakościowo, ale niby "tani". Nówka z salonu.
Po testach okazało się, że im cięższy i większy tym lepiej mi się jeździ. Lubię duże maszyny i już.
Sprzedałem CBF-kę w kwietniu (w cenie prawie jak teraz nowy, bo są promocje) i zacząłem poszukiwania. Padło od razu na r1200RT, bo to turystyk. Żona zachwycona, moje 4 litery też. Jechaliśmy po 4h w trasie i chciało się dalej i dalej... Słabo wypada silnik, taki dziwny, ale to bokser. Ogólnie bym go wziął, ale nie za 78 tys. zł!!! Używane są albo stare, albo zajechane itd. Naoglądałem się ich sporo i w sumie odpuściłem. Nie stać mnie na serwis. Serce też krzyczało, że to nie taki sprzęt ma być, za dziadkowaty, krzyczący nalepką i dizajnem BMW. Chcę czegoś bardziej sporty, ale bez przesady z pałerem pod manetką, którego i tak nie często użyję ale warto mieć tą świadomość na trasie przy wyprzedzaniu.
Już przymierzałem się do GTR-a, ale on nie podoba mi się po prostu. Została FJR: nie jechałem, tylko siedziałem a i tak serce mówi to to to !
Moto w trasy i ciut po mieście, dla 2 osób, jakiegoś bagażu i dobrego samopoczucia:) Do hondy się uprzedziłem, bo serwis (ten mój) do dupy i moto słabo wykonane więc CBF1000F też odpadł (choć miałem dobrą cenę za nówkę 2012 r.  z kuframi 41 tys. zł)
Tyle.
« Ostatnia zmiana: 2012-07-04 16:26 wysłana przez Dude »
 

Offline jalech

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1735
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJ 1200 3CV '88
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #17 dnia: 2012-07-04 16:35 »
witaj :) kupuj mamahe...
Gdyby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
 

Eskimos

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #18 dnia: 2012-07-04 18:51 »
Do hondy się uprzedziłem, bo serwis (ten mój) do dupy i moto słabo wykonane

A konkretnie to co nie tak z tym wykonaniem? Bo jakiejś mega różnicy bym od Yamahy (i w ogóle od niczego dzisiaj) nie oczekiwał.
 

Offline jarczoq

Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #19 dnia: 2012-07-04 22:13 »
Co do nowszych boxerów, to faktycznie nastawy fabryczne są gorsze, niż w starszych modelach i tak naprawdę sam sobie już odpowiedziałeś, chociaż Honda, to też dobra (czasami bardzo) firma. Osobiście nowego bym nie kupił z wielu względów, a zaoszczędzoną kasę można znacząco spożytkować, nawet jeśli odliczyć początkowy przegląd (i nie jesteś uwiązany do serwisu), nawet upgrade.  Na koniec : postaraj się przelecieć FJR i (jestem przekonany) po dylemacie. Mogę dodać jeszcze, że jest to sprzęt bez większych niedoróbek, o czym poczytasz w dziale : "Warsztat FJR".
Nie dyskutuj z durniem bo z boku nie widać różnicy !
 

Dude

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #20 dnia: 2012-07-05 00:35 »
A konkretnie to co nie tak z tym wykonaniem? Bo jakiejś mega różnicy bym od Yamahy (i w ogóle od niczego dzisiaj) nie oczekiwał.
Nowy motocykl z salonu i wciągu 8,5 tys km (1,5 sezonu): stukanie główki ramy, 3 awarie stop-u (ciągłe świecenie), słabe grzanie manetek (słaby altek), 1 kampania serwisowa, 4 przeglądy, slaby serwis HP... niby nic takiego, ale ile razy bylem w serwisie. Po 2 -3 razy poprawki tego samego, brak oceny co jest nie tak i na koniec zonk z czujnikiem stop, którego nie wymienili tylko nieudolnie podczyścili a napisali wymiana:( Szkoda gadać. Nowa CBF1000 miała w salonie przekręconą lewą manetkę. Ludzie nie wiedzą gdzie gaz i kręcą lewą:) ale żeby odkleić i okręcić w świderka gumę? Pewnie przesadzam, ale piszę o nowych maszynach z salonu.
 

Eskimos

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #21 dnia: 2012-07-05 02:08 »
Luz główki jak najbardziej może wystąpić w nowym motocyklu. Dziwne tylko, że tak późno (8,5kkm). Zazwyczaj jak ma się ułożyć, to układa się w ciągu pierwszego tysiąca-dwóch, dokręca się i spokój.

3 awarie stopu - sam piszesz, że zamiast wymienić, to bezskutecznie czyścili. Wystarczyło zmienić i problemu by nie było.

Co do słabego altka i słabego grzania, to jaki masz bilans prądowy w tym motocyklu i ile ciągną manetki? Jesteś pewien, że alternator ma odpowiedni zapas?

Manetki fabrycznie nie są klejone (na szczęście) i bardzo często można je na siłę obracać w każdym motocyklu.

Taka pierdoła, jak wadliwy czujnik może się zdarzyć każdemu producentowi, kampanie serwisowe miewają nawet najwięksi i najlepsi, a grzane manetki nie są wyposażeniem standardowym.
Nie widzę tu specjalnej kuchy ze strony Hondy, ani niczego, co by się nie mogło zdarzyć u jakiegokolwiek innego producenta. Jak już, to serwis gówniany i tyle.
 

Dude

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #22 dnia: 2012-07-05 21:52 »
Nie widzę tu specjalnej kuchy ze strony Hondy, ani niczego, co by się nie mogło zdarzyć u jakiegokolwiek innego producenta. Jak już, to serwis gówniany i tyle.
Przekonałeś mnie! Biorę litrową CBF-kę! :)
 

Eskimos

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #23 dnia: 2012-07-05 22:12 »
Eee, jak już, to FZ1 - 25 kilo lżejszy, 40KM mocniejszy, 10Nm więcej, większe tarcze, lepsze zaciski, grubsze lagi, większy wybór opon na tył.
 

MaciejCh

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #24 dnia: 2012-07-11 18:07 »
Cześć :)
 

Offline Kruszyn

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 3273
  • Thanked: 2 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zyj tak zebys byl szczesliwym
  • MoTo: yamaha fjr 2008
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #25 dnia: 2012-07-11 22:07 »
Witam
519317763 mój telefon
 

windson

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #26 dnia: 2012-07-11 23:40 »
Stary, no to weź się w końcu przejedź na FJR'ce... po prostu polecam! :)
 

ALFJOT

  • Gość
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #27 dnia: 2012-07-13 00:07 »
Cześć.
 

Offline Arti33

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 2492
  • Thanked: 2 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • 🇵🇱
    • Status GG
    • Boxer MC
  • MoTo: FJ 1200 ABS '91 3YA ; Kawasaki VN1700 Voyager '10
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #28 dnia: 2012-07-13 07:37 »
Lubuskie wita :)
"Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą..."
"Kiedyś traktowałem ludzi życzliwie - dzisiaj z traktuję ich z wzajemnością"
 

Offline Janekos

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 1001
  • Thanked: 5 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • różni nas wiele, ale łaczy jedna pasja
    • Status GG
  • MoTo: VFR 1200X
Odp: Witam serdecznie!
« Odpowiedź #29 dnia: 2012-08-24 08:46 »
Witam , gdybym nie lubił golasów to Fjr jest moim typem