Nic bardziej mylnego. To tylko 400RPM mniej niż w wersji 5 biegowej, więc ledwo zauważalne, a dynamiczne przyśpieszenie z ostatniego biegu wymaga już redukcji 2 biegów. Przede wszystkim do takiej zmiany producenta zmusiły nowe wymogi EURO, które to po 2016r zaczęły obowiązywać. Między innymi taki zabieg robi się w samochodach stosując przekładnie 8 biegowe. Tylko jest jeden mały szczegół. Nowoczesny automat zredukuje nawet 4 biegi w dół, zanim kierowca w ogóle pomyśli, że może by tak zredukować bieg. Oczekiwania klienta, "bo konkurencja ma" miały akurat najmniejszy wpływ na taką modyfikację. Pomijam kwestię osłabienia konstrukcji upychając skrzynię z dodatkową parą kół zębatych w tą samą kasetę i brakiem części zamiennych w razie awarii.
Jeżeli kiedyś będę zmieniał na nowszy model (choć na obecną chwilę nie mam takiego zamiaru), to tylko i wyłącznie ze względu na ledowy przedni reflektor z doświetlaniem zakrętów, bom w nocy ślepy jak kret.
Mam nadzieję, że po tych informacjach maszyna kolegi będzie cieszyć się większym zainteresowaniem.