Autor Wątek: Kupię FJR  (Przeczytany 36112 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline radzik-f

  • Czytacz
  • **
  • Wiadomości: 88
  • MoTo: Yamaha Fjr 1300
Odp: Kupię FJR
« Odpowiedź #135 dnia: 2018-04-05 11:04 »
Dzieki za gratki, jestem strasznie zadowolony.
Nie mniej nie ma odpowiedzi, czy ma cbs ( tak to się nazywa ) czy nie.
Albo jak to sprawdzić?
No chyba że do serwisu podjade może i dopytam
 

Offline deebee

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 3879
  • Thanked: 17 times
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • MoTo: GL 1800 2008, Burgman 125 2010, Jawa TS350 1990 Były: Jawa TS350, GSX750F, XJ900S, FJR1300
Odp: Kupię FJR
« Odpowiedź #136 dnia: 2018-04-05 11:05 »
Nie mniej nie ma odpowiedzi, czy ma cbs ( tak to się nazywa ) czy nie.

Radzik, napisz PW do Gyvera, dostaniesz szczegółowy wykład.

Poza tym gratuluję zakupu :)
Pozdrowki,
deebee
 

Offline deebee

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 3879
  • Thanked: 17 times
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • MoTo: GL 1800 2008, Burgman 125 2010, Jawa TS350 1990 Były: Jawa TS350, GSX750F, XJ900S, FJR1300
Odp: Kupię FJR
« Odpowiedź #137 dnia: 2018-04-05 11:10 »
Za Yamaha USA:

The front brake lever activates six of the eight front braking pistons and two rear pistons; the rear brake pedal activates two rear pistons and the other two front pistons—for balanced anti-lock braking in all conditions.

Czyli przedni hamulec aktywuje 6 z 8 przednich tłoczków i 2 tylne tłoczki, a pedał tylnego hamulca aktywuje 2 tylne tłoczki i pozostałe dwa tłoczki z przodu - dla zapewnienia zrównoważonego hamowania i nie blokowania kół w każdych warunkach.
Pozdrowki,
deebee
 

Offline radzik-f

  • Czytacz
  • **
  • Wiadomości: 88
  • MoTo: Yamaha Fjr 1300
Odp: Kupię FJR
« Odpowiedź #138 dnia: 2018-04-05 12:51 »
Odwrotnie z tym hamulcem hujac tyłem hamuję przód

Niestety Kazik masz racje!!!!
Byłem w Yamaha i mi to organoleptycznie pokazali.
Czas uczyć sie hamowania nożnym hamulcem
 

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: Kupię FJR
« Odpowiedź #139 dnia: 2018-04-05 20:59 »
Za Yamaha USA:

The front brake lever activates six of the eight front braking pistons and two rear pistons; the rear brake pedal activates two rear pistons and the other two front pistons—for balanced anti-lock braking in all conditions.

Czyli przedni hamulec aktywuje 6 z 8 przednich tłoczków i 2 tylne tłoczki, a pedał tylnego hamulca aktywuje 2 tylne tłoczki i pozostałe dwa tłoczki z przodu - dla zapewnienia zrównoważonego hamowania i nie blokowania kół w każdych warunkach.
"Przedni hamulec aktywuje 6 z 8 tłoczków" - TAK. " i dwa tylne tłoczki" - NIE. "Pedał tylnego hamulca aktywuje 2 tylne tłoczki i pozostałe dwa tłoczki z przodu" - TAK.
Dlatego do prawego przedniego zacisku dochodzą 2 przewody hamulcowe i występują 2 odpowietrzniki. Wymieniając płyn hamulcowy tylnej sekcji, czy też odpowietrzając układ, należy (poza odpowietrznikiem w tylnym zacisku) odkręcić również dolny odpowietrznik w prawym zacisku i pompować pedałem tylnego hamulca. Przy odpowietrzaniu przedniej sekcji nie odkręca się już tego odpowietrznika.
A tak w ogóle gratuluję. Dobra decyzja. :thumb
Wracałeś "na kołach"?
Pasja to nie wszystko.
 

Offline deebee

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 3879
  • Thanked: 17 times
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • MoTo: GL 1800 2008, Burgman 125 2010, Jawa TS350 1990 Były: Jawa TS350, GSX750F, XJ900S, FJR1300
Odp: Kupię FJR
« Odpowiedź #140 dnia: 2018-04-05 21:05 »
"Przedni hamulec aktywuje 6 z 8 tłoczków" - TAK. " i dwa tylne tłoczki" - NIE. "Pedał tylnego hamulca aktywuje 2 tylne tłoczki i pozostałe dwa tłoczki z przodu" - TAK.
Dlatego do prawego przedniego zacisku dochodzą 2 przewody hamulcowe i występują 2 odpowietrzniki. Wymieniając płyn hamulcowy tylnej sekcji, czy też odpowietrzając układ, należy (poza odpowietrznikiem w tylnym zacisku) odkręcić również dolny odpowietrznik w prawym zacisku i pompować pedałem tylnego hamulca. Przy odpowietrzaniu przedniej sekcji nie odkręca się już tego odpowietrznika.
A tak w ogóle gratuluję. Dobra decyzja. :thumb
Wracałeś "na kołach"?


Dzięki za sprostowanie. Informację powziąłem z amerykańskiego forum FJR i dosłownie przetłumaczyłem.
« Ostatnia zmiana: 2018-04-09 20:08 wysłana przez Siemion »
Pozdrowki,
deebee
 

Offline radzik-f

  • Czytacz
  • **
  • Wiadomości: 88
  • MoTo: Yamaha Fjr 1300
Odp: Kupię FJR
« Odpowiedź #141 dnia: 2018-04-05 21:24 »
[quote author=gyver link=topic=912969.msg200756
A tak w ogóle gratuluję. Dobra decyzja. :thumb
Wracałeś "na kołach"?


Tak, wracalem na kołach, czekałem od kilku dni na okno pogodowe i w środę sie pojawiło :)
Dwudniowa wycieczka, najpierw pociąg, poźniej autobus i hotel. Rano u Górala i powrót fo Gdańska.
7 godzin i na miejscu.
Będę miał pytanie do ciebie ale to na priv pozniej wysle
 

Offline Mario_75

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 367
  • Thanked: 1 times
  • MoTo: FJR1300 - w końcu ją mam!; FZ8;
Odp: Kupię FJR
« Odpowiedź #142 dnia: 2018-05-07 22:56 »
Moim zdaniem to nielogiczne i nie możliwe!!!
Generanje w motocyklach hamuje sie przednią klamką, ja nauczony jestem w ogóle nie używać tylnego nożnego hamulca.   
Hamulce w tej konkretnie fjr-ce to kosmos, naciskasz jednym palcem i jakby spadachron wyrzuciła
Ale zasada mnie interesuje

Kurcze, ja też tak myślałem... praktycznie nie używałem tylnego (tzn korzystałem sporadycznie, tylko w razie potrzeby).
Cóż, na torze trzeba będzie przetestować!