Autor Wątek: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.  (Przeczytany 9403 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Fido

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 5619
  • Thanked: 9 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJ 1200 , ZAP 1200 , CBX 550F,Mini Bike
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #15 dnia: 2017-01-04 21:15 »
Ja w FJ wstawiłem w tą kość kalamitki już dawno temu.
Sprawdza się jak trzeba.
 

Offline Zeta

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 4984
  • Thanked: 12 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300 RP085
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #16 dnia: 2017-01-04 21:22 »
 Wydaje mi się że wystarczy z jednej strony wydłubać uszczelnienie i np. strzykawką wcisnąć trochę smaru i po zawodach. :) Dla świętego spokoju można zmieszać smar z odrobiną benzyny aby było bardziej płynne i dotarło się we wszystkie zakamarki. Benzynka po pewnym czasie odparuje, zostanie sam smar. Zakładamy uszczelnienie i gotowe.
 

Offline Fido

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 5619
  • Thanked: 9 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJ 1200 , ZAP 1200 , CBX 550F,Mini Bike
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #17 dnia: 2017-01-04 21:27 »
Zeta, przy igiełkowych też się to fajnie sprawdza.
Nie trzeba rozbierać co roku i smarować.
 

Offline Zeta

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 4984
  • Thanked: 12 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300 RP085
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #18 dnia: 2017-01-04 21:28 »
Aaaa, teraz już widzę o co chodzi,, ale w FJR ja bym nie cudował. Szkoda czasu i roboty. Tego smaru wchodzi tam tak niewiele, że mój sposób wystarczy tym bardziej że robiłbym to co dwa trzy lata o ile wogóle. Wcześniej szlag trafia tulejkę lub jak kto woli bieżnię wewnętrzną. Zwyczajnie robią się w niej wgniecenia od igiełek łożyska.  :)
 

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #19 dnia: 2017-01-04 21:39 »
Wydaje mi się że wystarczy z jednej strony wydłubać uszczelnienie i np. strzykawką wcisnąć trochę smaru i po zawodach. :)
I wraz trzeba będzie rozkręcić pół motocykla.
Pasja to nie wszystko.
 

Offline Zeta

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 4984
  • Thanked: 12 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300 RP085
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #20 dnia: 2017-01-04 21:41 »
Eeee przesadzasz Pawełku. Dla przyjemności w jedno popołudnie i jak napisałem raz na ileś tam lat. :)

Poza tym, to nie pracuje jak typowe łożysko, a smar jest tam tylko po to żeby był i odnoszę nieodparte wrażenie że przede wszystkim w celach konserwacji.
 

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #21 dnia: 2017-01-04 21:50 »
Jedno popołudnie? :D
W zeszłą środę zacząłem tak po tyrce i obiadku, około 18:00, wylazłem z garażu o 1:00 w nocy. W czwartek musiałem skończyć, bo w środę tylko złożyłem do kupy zawieszenie. Zostało założyć kolektor wydechowy, chłodnicę, odpowietrzyć układ i złożyć do kupy plastiki. To się zeszło tak od 10:00 do 16:00 ze sprzątaniem kluczy. Tu co nieco opisałem co jak i dlaczego tak długo.
Pasja to nie wszystko.
 

Offline Zeta

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 4984
  • Thanked: 12 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300 RP085
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #22 dnia: 2017-01-04 22:29 »
To po coś sobie taki motocykl kupił ;),  ja tam nie muszę ściągać chłodnicy itd. Jedno popołudnie :D
 

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #23 dnia: 2017-01-04 22:58 »
To po coś sobie taki motocykl kupił ;)
Bo mi się podobał. :D
Pasja to nie wszystko.
 

Offline ducati996

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 6956
  • Thanked: 15 times
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • MoTo: FJ 1200'89 3CY, XL 600 RM-G'86, WSK 125'80
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #24 dnia: 2017-01-05 08:49 »
Ja tam nie znam sie na FJR-owej technologii ale własnie tez sie zastanawiałem dlaczego Paweł tak kombinuje...teraz juz wiem :)
Zastanawiało mnie bo w FJ to zdjąć to ja wiem..z 10 minut...
Mam kalamitki podobnie jak wielu w FJ ale z perspektywy czasu patrząc to zostały założone bo był taki trend a de facto Darek ma racje że smarowanie smarowaniem a sworzeń i tak trza zmienić co wiąże sie z rozbiórka więc...taki sport dla sportu.Nie wiem jak z ceną w FJR ale w FJ oryginalne łozyska jakiieś wydziwne zastąpiłem jakimiś dopasowanymi SKF-ami z serii HK (nie pamietam jakie gdzieś mam zapisane) w dodatku dałem je dłuższe,do srodka jakis sworzeń tłokowy od chyba cinquecento czy jakiejś mz-ki i hasta la vista baby...;) cała operacja ze 40 zeta i pół godziny roboty :)

http://fj-fjr.com/index.php?topic=9177.msg101248#msg101248