Autor Wątek: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.  (Przeczytany 9402 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Jak w temacie, poszukuję łożyska zaznaczonego na fotce. Nie ma znaczenia z której strony, byle nie ze środka (tam są zwykłe).
Są to łożyska bez wianka, wypełnione stałym smarem. Potrzebuję jednego do przeprowadzenia pewnego eksperymentu. :D
Może ktoś wymieniał i jeszcze nie wyrzucił starych? Chętnie przygarnę.
Pasja to nie wszystko.
 

Offline Kruszyn

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 3273
  • Thanked: 2 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zyj tak zebys byl szczesliwym
  • MoTo: yamaha fjr 2008
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #1 dnia: 2017-01-03 20:43 »
mam caly ten kiwaczek tylko igielki wypadly. nie wiem czy ze wszystkich trzech lozysk. jak zainteresowany to sprawdze
519317763 mój telefon
 

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #2 dnia: 2017-01-03 21:58 »
mam caly ten kiwaczek tylko igielki wypadly. nie wiem czy ze wszystkich trzech lozysk. jak zainteresowany to sprawdze
No właśnie zależy mi, żeby były wszystkie igiełki i przynajmniej częściowo to wypełnienie.
Pojawiły się dwie sprzeczne informacje, które chcę sam sprawdzić. :bmwrider
Pasja to nie wszystko.
 

Offline Kruszyn

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 3273
  • Thanked: 2 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zyj tak zebys byl szczesliwym
  • MoTo: yamaha fjr 2008
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #3 dnia: 2017-01-03 22:17 »
gyver nie ma klopotu dam co mam mi to już nie jest potrzebne
519317763 mój telefon
 

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #4 dnia: 2017-01-03 22:19 »
Po eksperymencie zwrócę. :nod:
Pasja to nie wszystko.
 

Offline Kruszyn

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 3273
  • Thanked: 2 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zyj tak zebys byl szczesliwym
  • MoTo: yamaha fjr 2008
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #5 dnia: 2017-01-03 22:25 »
przestan mi to jest juz zbedne
519317763 mój telefon
 

Offline Student

Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #6 dnia: 2017-01-03 22:50 »
Ps. Kolego Gyver a czy przy okazji eksperymentu możesz zmierzyć u siebie blachy od zawieszenia czy mają 19cm w otworach a może inny wymiar ?
Nie można być chujem i oczekiwać, że inni będą cię traktować z szacunkiem. To prawda stara jak świat, a do niektórych wciąż nie dociera… że na szacunek, tak samo jak na chleb, emeryturę i konto w banku, trzeba sobie zapracować.
 

Offline Fido

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 5618
  • Thanked: 9 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJ 1200 , ZAP 1200 , CBX 550F,Mini Bike
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #7 dnia: 2017-01-04 11:45 »
A co to za eksperyment ma być ?
Powiedz bom ciekaw.
 

Offline JureŁ

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 6821
  • Thanked: 12 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300 była srebrna, była czarna, jest brązowa.
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #8 dnia: 2017-01-04 18:34 »
A co to za eksperyment ma być ?

Jeśli jest to kiwaczek jak pisze Wojtek to może Gyver ma zamiar pokiwać się przy muzyce Disco Polo?  :hmmm
The Wheels need to spin.
 

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #9 dnia: 2017-01-04 19:58 »
A co to za eksperyment ma być ?
Powiedz bom ciekaw.
Myślałem nad zainstalowaniem kalamitek, żeby móc od czasu do czasu przesmarować te łożyska, bez demontażu. Pewnie u siebie już tego nie zrobię, bo wszystko jest poskładane i nie zamierzam tam zaglądać przez najbliższe 20tys km. Ale przyszłościowo chciałem wykonać prototyp. :D Na pewno taka operacja będzie się wiązała z wymianą uszczelniaczy na inne, ponieważ te co są tam zamontowane, wykluczają smarowanie poprzez kalamitki. Po prostu ciśnienie smaru wypchnęło by te uszczelniacze. To wiadomo, montaż kalamitek, zmiana typu uszczelnienia. Pozostaje jeszcze kwestia dwóch łożysk, które zaznaczyłem. Są to łożyska bez wianka wewnętrznego, wypełnione smarem stałym (to w zasadzie jakaś taka substancja stała o strukturze pianki, nasycona olejem. Foto poglądowe z neta)
  [ Nie masz uprawnień do ogldania załaczników ]  
Zatem pojawia się kolejny problem, uniemożliwiający dotarcie smaru między igiełki a bieżnie. Eksperyment ma polegać na sprawdzeniu, czy wypełnienie łożyska ma funkcję tylko i wyłącznie smarną, czy też utrzymuje igiełki w pewnej odległości od siebie. 
Pasja to nie wszystko.
 

Offline JureŁ

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 6821
  • Thanked: 12 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300 była srebrna, była czarna, jest brązowa.
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #10 dnia: 2017-01-04 20:02 »
Przepraszam, że się wtrącam, ale jeśli mamy być poprawni to raczej "kalamitka"

https://pl.wikipedia.org/wiki/Smarowniczka
The Wheels need to spin.
 

Offline Kazik

Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #11 dnia: 2017-01-04 20:04 »
Pewnie jedno i drugie a z czasem się to zużyje i łożysko do wymiany
 

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #12 dnia: 2017-01-04 20:14 »
Przepraszam, że się wtrącam, ale jeśli mamy być poprawni to raczej "kalamitka"

https://pl.wikipedia.org/wiki/Smarowniczka
Poprawiłem, ale wiesz co, mam na to wyje..ne jak to się pisze. Jestem dyslektykiem, staram się pisać w miarę możliwości poprawnie, ale czego mi program nie poprawi, ja tego nie zrobię tym bardziej. W tym konkretnie przypadku podkreśla przez "d" jak i "t".
Twój wpis o discopolo też średnio mnie tu interesuje.
Pasja to nie wszystko.
 

Offline JureŁ

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 6821
  • Thanked: 12 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300 była srebrna, była czarna, jest brązowa.
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #13 dnia: 2017-01-04 20:25 »
Przepraszam, ja naprawdę nie chciałem się czepiać.  :icon_redface:
The Wheels need to spin.
 

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #14 dnia: 2017-01-04 20:31 »
Spoko. :thumb
Pasja to nie wszystko.
 

Offline Fido

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 5618
  • Thanked: 9 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJ 1200 , ZAP 1200 , CBX 550F,Mini Bike
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #15 dnia: 2017-01-04 21:15 »
Ja w FJ wstawiłem w tą kość kalamitki już dawno temu.
Sprawdza się jak trzeba.
 

Offline Zeta

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 4984
  • Thanked: 12 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300 RP085
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #16 dnia: 2017-01-04 21:22 »
 Wydaje mi się że wystarczy z jednej strony wydłubać uszczelnienie i np. strzykawką wcisnąć trochę smaru i po zawodach. :) Dla świętego spokoju można zmieszać smar z odrobiną benzyny aby było bardziej płynne i dotarło się we wszystkie zakamarki. Benzynka po pewnym czasie odparuje, zostanie sam smar. Zakładamy uszczelnienie i gotowe.
 

Offline Fido

  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 5618
  • Thanked: 9 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJ 1200 , ZAP 1200 , CBX 550F,Mini Bike
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #17 dnia: 2017-01-04 21:27 »
Zeta, przy igiełkowych też się to fajnie sprawdza.
Nie trzeba rozbierać co roku i smarować.
 

Offline Zeta

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 4984
  • Thanked: 12 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300 RP085
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #18 dnia: 2017-01-04 21:28 »
Aaaa, teraz już widzę o co chodzi,, ale w FJR ja bym nie cudował. Szkoda czasu i roboty. Tego smaru wchodzi tam tak niewiele, że mój sposób wystarczy tym bardziej że robiłbym to co dwa trzy lata o ile wogóle. Wcześniej szlag trafia tulejkę lub jak kto woli bieżnię wewnętrzną. Zwyczajnie robią się w niej wgniecenia od igiełek łożyska.  :)
 

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #19 dnia: 2017-01-04 21:39 »
Wydaje mi się że wystarczy z jednej strony wydłubać uszczelnienie i np. strzykawką wcisnąć trochę smaru i po zawodach. :)
I wraz trzeba będzie rozkręcić pół motocykla.
Pasja to nie wszystko.
 

Offline Zeta

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 4984
  • Thanked: 12 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300 RP085
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #20 dnia: 2017-01-04 21:41 »
Eeee przesadzasz Pawełku. Dla przyjemności w jedno popołudnie i jak napisałem raz na ileś tam lat. :)

Poza tym, to nie pracuje jak typowe łożysko, a smar jest tam tylko po to żeby był i odnoszę nieodparte wrażenie że przede wszystkim w celach konserwacji.
 

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #21 dnia: 2017-01-04 21:50 »
Jedno popołudnie? :D
W zeszłą środę zacząłem tak po tyrce i obiadku, około 18:00, wylazłem z garażu o 1:00 w nocy. W czwartek musiałem skończyć, bo w środę tylko złożyłem do kupy zawieszenie. Zostało założyć kolektor wydechowy, chłodnicę, odpowietrzyć układ i złożyć do kupy plastiki. To się zeszło tak od 10:00 do 16:00 ze sprzątaniem kluczy. Tu co nieco opisałem co jak i dlaczego tak długo.
Pasja to nie wszystko.
 

Offline Zeta

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 4984
  • Thanked: 12 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MoTo: FJR 1300 RP085
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #22 dnia: 2017-01-04 22:29 »
To po coś sobie taki motocykl kupił ;),  ja tam nie muszę ściągać chłodnicy itd. Jedno popołudnie :D
 

Offline gyver

  • Administrator
  • Stały bywalec
  • ******
  • Wiadomości: 6317
  • Thanked: 65 times
  • Płeć: Mężczyzna
  • MECHANIK
  • MoTo: FJR 1300 RP23 AE, ROMET PONY 50-M-2
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #23 dnia: 2017-01-04 22:58 »
To po coś sobie taki motocykl kupił ;)
Bo mi się podobał. :D
Pasja to nie wszystko.
 

Offline ducati996

  • Moderatorzy
  • Stały bywalec
  • *****
  • Wiadomości: 6956
  • Thanked: 15 times
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • MoTo: FJ 1200'89 3CY, XL 600 RM-G'86, WSK 125'80
Odp: Łożysko igiełkowe kości tylnego zawieszenia.
« Odpowiedź #24 dnia: 2017-01-05 08:49 »
Ja tam nie znam sie na FJR-owej technologii ale własnie tez sie zastanawiałem dlaczego Paweł tak kombinuje...teraz juz wiem :)
Zastanawiało mnie bo w FJ to zdjąć to ja wiem..z 10 minut...
Mam kalamitki podobnie jak wielu w FJ ale z perspektywy czasu patrząc to zostały założone bo był taki trend a de facto Darek ma racje że smarowanie smarowaniem a sworzeń i tak trza zmienić co wiąże sie z rozbiórka więc...taki sport dla sportu.Nie wiem jak z ceną w FJR ale w FJ oryginalne łozyska jakiieś wydziwne zastąpiłem jakimiś dopasowanymi SKF-ami z serii HK (nie pamietam jakie gdzieś mam zapisane) w dodatku dałem je dłuższe,do srodka jakis sworzeń tłokowy od chyba cinquecento czy jakiejś mz-ki i hasta la vista baby...;) cała operacja ze 40 zeta i pół godziny roboty :)

http://fj-fjr.com/index.php?topic=9177.msg101248#msg101248